Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Sådan laves ophæng af vinduesmaling

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace

Overflyttet

Finpudsning.

Så er jeg nået dertil, hvor der kun er et par dage, til farverne er tørret op - og nu er det tid til finpudsning...

Jeg erstatter skabelonen i plastlommen med et helt hvidt stykke papir, for så er det nemmere at se, hvor der evt. mangler en klat. Nogle steder er den sorte liner blevet lidt vel meget dækket af farve. De steder bliver så "tegnet" op med lineren igen.

Og så bliver ophænget lagt til færdigtørring...

Billedet er ikke så godt, fordi der nu er så meget genskin i farven, som bliver blank, når den tørrer op...

----------

Så er det finalen...

Nu er malingen tør og jeg har løsnet tapen af plastlommen. Det gør ikke noget, at tapen sidder på kanten, for det skal alligevel klippes af.

Ophænget skal nu klippes ud. Det skal være en god skarp saks, hvis det skal være rigtig pænt, for plasten er lidt kraftig at klippe i.

Så stikker jeg hul med en kraftig stoppenål igennem maling/plast - det kan godt være lidt hårdt for fingrene. Og jeg bruger så bast til at hænge dem op med. Og nu er den lille forårsfamilie klar til at fejre påske på et sted, hvor de kan fange lys!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 12.jpg (28,8 Kb, 3 visninger)
    • Filtype: jpg 13.jpg (27,3 Kb, 5 visninger)
    • Filtype: jpg 14.jpg (29,9 Kb, 3 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •