Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Fingerdup til pegefinger v strik

Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland

Fingerdup til pegefinger v strik

jeg strikker jo en del, og i perioder strikker jeg simpelthen hul på min højre pegefinger..

Det er den jeg bruger til at føre garnet frem på pinden med, og også trykke pinden ned med, når jeg strikker.. Så den er hårdt udsat.

Men hvis jeg sætter plaster på, bliver det simpelthen umuligt at strikke, fordi garnet hænger i.

Så er jeg kommet til at tænke på, at jeg vistnok har set nogle gummi fingerdupper engang, som jeg tror man kan sætte på, og som så beskytter fingeren.

Men er der nogle som kender dem, og kan fortælle om de er gode og anvendelige ??

lis ai Gæst
    Man kan købe sådan nogen gummidupper hos boghandleren.
    I "gamle" dage brugte man dem, når der skulle tælles pengesedler op.

Men ellers prøv med en gummihandske og klip fingrene af dem, så kan du få den længde du synes passer til din finger.

Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Det lyder som en super ide'.

Tak for det.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    man kan ikke bruge de gummidupper, som man bruger til at tælle penge med fordi de har må dupper som garnet vil hænge fast i

lis ai Gæst

Klippegøj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser

Ja nemlig, for de er rigtig gode. Dem bruger jeg især når jeg strikker med bomuldsgarn for ellers er jeg bange for at min pegefinger en dag bliver savet helt igennem. De kan fås hos forskellige garnforretninger. I København har jeg da i hvert fald set og købt dem hos hende på Toftegårds Alle.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •