Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Stoflim? Findes der sådan noget?

Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia

Stoflim? Findes der sådan noget?

Hejsa.

Jeg har hæklet nogle små blomster, som jeg gerne vil sætte på nogle hæklede hagesmækker, som pynt.

Er der nogle der har noget erfaring med hvordan de bliver pænest sat på?

Til at starte med regnede jeg bare med at jeg ville sy dem på med det garn der er brugt, men jeg tror ikke det bliver særlig pænt, hvis der er 6-7 syninger i den lille blomst.
    Så overvejede jeg at sy dem på med sytråd i samme farve, men ved heller ikke helt, hvor pænt det bliver.

Så kom jeg til at tænke på om man måske kunne lime dem på med noget stoflim af en eller anden slags. Ideen kommer fra de små "lapper" der for en del år siden var moderne, som man satte ovenpå huller i cowboybukser mm. Men kan dårligt huske om de skulle stryges på, eller om man syede dem på. Men jeg kan huske de navnemærker, man kunne styge på sit tøj, så der stod navn i tøjet og dem skulle man ihverfald stryge på. Dem må der jo have været en eller anden slags lim på.....

Aner dog heller ikke om der overhovedet findes stoflim og heller ikke om det holder når der bliver vasket. Hagesmækkene og blomsterne er lavet i farvet bomuld, så de kan vaskes ved 60 grader.

Men jeg tænkte om der er måske er nogle herinde der ved noget om, om der findes stoflim og om det kan holde til at blive vasket meget ved 60 grader?

Mvh.

Joannadk

minniesmor Gæst
    det gør der du skal i Panduro hobby de har det, jeg har limet teltet på min camplet

knus Minniesmor

lis ai Gæst
    Jeg ville ikke lime blomsterne på til små børn. De kan sagtens sys på uden man kan se det. Brug samme farve som hagesmækken og sy kun i den øverste del af fastmaskerne, så kan det ikke ses på bagsiden.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    du skal da også lige tænke på at hagesmække er noget der vaskes ofte. På en taske eller noget er det da ok at lime, men noget der bliver vasket flere gange om ugen...................
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg ville ikke lime blomsterne på til små børn
    Med lim bliver blomsterne alt for nemme at pille af for små børne-pilfingre - så sy dem på.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Hejsa.

Så har jeg været i gang med sytråden og i har ret. Man kan godt sy det, så det ikke kan ses

Joannadk

flasch4 Gæst
    jeg bruger gennemsigtig sytråd til sådanne ting

Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Vil også være mit forslag, brug en gennemsigtig tråd :0)

johnna Gæst
    jeg vil ikke bruge gennemsigtig tråd,
    hvis det er det der ofte bliver brugt på tekstilfabrikker det stikker

flasch4 Gæst
    nej det jeg bruger er ligesom almindelig sytråd
    blødt og fint
    det købes i de fleste håndarbejdsforretninger
    jeg købte mit den dag vi var til overrækkelsen i terapi hobby

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer