Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Fejl i opskrift, ARGH!!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46

    Arrig Fejl i opskrift, ARGH!!!

    Lige et surt opstød og en advarsel...

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=6&lang=dk... Der skal strikkes forkant i to dele, der sys sammen midt bag. Så står der således:

    "HØJRE FORKANT/HALSKANT:
    Det strikkes som venstre, men modsat. Når arb måler 13-13-14-14-15-15 cm slåes der m op til strop på den sidste p fra vrangen således: Det strikkes Rib som før, men SAMTIDIG når arb måler 32-34-36-38-40-42 cm (målt fra nakken) slåes der 10 nye m op til knaphul. Fortsæt med Rib til arb måler 39-41-43-46-48-50 cm, slå 10 nye m op til knaphul. Der slåes 10 nye m op til sidste knaphul når arb måler 46-48-50-54-56-58 cm, de resterende m strikkes i Rib. Luk af med r over r og vr over vr på næste p fra retsiden (de nye m til knaphul lukkes af med r)."

    Det tolker jeg jo således, at der skal måles fra det sted, hvor forkanterne mødes i nakken, når maskerne til knaphuller skal slås op.

    Efter at have haft et vældigt bøvl med at få dem til at se ordentlige ud syntes jeg alligevel det så underligt ud.

    Det viste sig så, at der skal måles fra skuldersømmen! (skuldersømmene skal sys sammen inden forkanterne strikkes op.)

    Hader I ikke bare sådan noget?

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jo det er mere end irriterende at sidde med en opskrift, hvor man nærmest skal ha` tolk med for at løse gåden.
    Nu håber jeg, at du lægger "fejlen" end på deres opskriftblog, som de beder om nederst i opskriften, så andre ikke skal bøvle så meget.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46
    Ja, jeg har skam skrevet til dem :)

    Det der er så frustrerende er når man først opdager det, når man har strikket færdig.
    Så vil jeg til enhver tid hellere sidde og læse mig skeløjet på en uforståelig opskrift..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •