Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Halstørklæder af små garnrester..

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Jeg bruger også Jenny's model med at bruge rester på den måde, men jeg strikker i "alm." bredde, det bliver også flot, synes jeg. Resterne er så med til at bestemme længden, men min. 150 cm. Gennem flere år har mine børn og deres venner helst ville haft dem med flest forskellige farver på. Det har været meget in hos de unge.

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Mon der er kommet flere ind i skabet ??
    Jeg hopper ind i skabet når jeg er færdig med de blebukser jeg er igang med, da jeg har en masse garnrester liggende.

Men jeg hopper kun ind i skalbet indimellem, da jeg også skal have strikket undertrøjer samt flere blebukser til tøsen, da hun bruger stofbleer

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    loerup det er bare fint, der er jo svingdøre på det skab
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Citat Oprindeligt indsendt af Anni Se meddelelser
    det må være dejligt med sådan et skab......bare mit klædeskab havde de egenskaber
    SUK - det kunne jeg også ønske mig.....
    supersine669

carpe diem

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Nu har jeg lige hæftet de 2 ender på dette gæste strikket halstørklæde ( vi kan ikke have ledige hænder her i huset, så gæsterne bliver sat til at strikke )
    Det er strikket af lutter små rester 295 masker på pind 5 og så bare derud af, man sætter bare det nye garn på, når det andet slipper op.
    Det er ikke strikket så det bliver lagt dobbelt, for det er lidt massivt, så 1 lag er nok i det her tilfælde.

h2.jpgh1.jpg h3.jpg
    Klik på billederne
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk

Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Man kan jo også lave huer på den måde af de små rester. Det er simplethen et rektangel man strikker og syr sammen langs siderne. Jeg har lavet en hæklet hat på den måde som ses her:
    http://www.flickr.com/photos/zuzzan/1499008699/
    og også strikket en i arwetta som i kan se her:
    http://www.flickr.com/photos/zuzzan/1471371327/
    Zuzzan

Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Huen er hæklet af rester min søster havde fået af vores farmor men ikke vidste hvad hun skulle bruge til. Farmor kan ikke se mere men hæklede og strikkede meget til os børnebørn som yngre så jeg hæklede huen af rester til hendes oldebarn - så var det lidt som om hun også havde lavet noget til hende. I hvert fald i ånden. Garnresterne stammer fra tøj hun har strikket og hæklet til alle os børnebørn så huen har en sød historie.
    Zuzzan

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Hiver lige den her frem ...

Jeanne Thøgersen Gæst
    Og jeg kan så sige at i London blev de der restehuer (strikkede) med dullerkvaste i hjørnerne solgt for en halv herregård i vinter. Har jo 2 unge moderne (meget) mennesker derovre og de må tjene for mange penge :-)

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg bruger også Jennys ide.
    Det halstørklæde, jeg laver nu, har 260 masker på pind 4½ - 5 med forskellige striber i grå nuancer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •