-
HUSK: inden man bruger afkalker af den ene eller anden slags skal man først bruge almindelig rengøringsmiddel for at fjerne snavs og fedt ellers virker afkalkerne ikke, jeg har gjort rent i mange år og er en brusekabine rigtig slem tilkalket skrubbes den godt med et rengøringsmiddel sefter det er skyllet af giver jeg den en omgang eddikesyre (ved det stinker men det virker) bagefter kan man give fliserne en omgang bil voks det giver en glat overflade hvor kalken ikke lige sætter sig fast igen ellers kan de holdes vedlige med alm. wc-rens ( ja du læste rigtig selv om det hedder wc-rens kan det godt bruges andre steder) vi brugte på det hotel jeg arbejdede på både i wc, håndvaske og bruserkabine både på fliser og glaslåger fordelen er at der i de fleste wc-rens er kalkfjerner og derved holder man både wc, håndvask og bruserkabinen fri for kalk og behøver sjældent den grove omgang, og så behøver man ikke at fylde skabet med dusin vis af rengøringsmidler og kemikalier, har man brunsæbe, wc-rens, opvaskemiddel og eddikesyre kan man faktidk klare al rengøring
klorin bleger godtnok kalk rande i wc men fjerner ikke kalken det gør eddikesyre, hvis man skubber vandet væk fra randen i kummen sætter wc-papir på der hvor randen er og hælder eddikesyre på papiret, lader det sidde natten over skulle randen være væk,
opvaskemiddel (helst ufarvet) han få bugt med næsten alle pletter på tøj hvis det gnides på pletten trækker en timestid før det vaskes
det var lige lidt erfaringer herfra
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler