![]() |
![]() |
|
Det strømpegarn der sidst var på tilbud i Netto :o)
Det sjal ser meget spændende ud, Thisted.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
så er jeg også begyndt på sjalet... men jeg får hul når jeg tager ud på vrangen.. skal de være der eller hvad gør jeg forkert...
knus lykke
Jeg har kikket mange foto `s af sjalet, tro det er en smags sag, om man vil have huller ved udtagningen i skulder stykket, jeg har ikke lavet det i mine, det kommer an på udtagnings metoden om der kommer hul elller ej.
I opskriften står der intet om hvilken måde der tages ud på. så det må være op til èn selv,
det ene kan være lige så rigtig som det andet.
God strikkelyst.
Om der skal være hul er jo smag og behag. Jeg har ikke hul da det ikke er gennem gående gennem hele sjalet. Jeg tager altid lænken op mellem 2 masker og strikker den dreet ret eller vrang, så bliver der ikke hul. Prøv og se på you tube eller på pinden hvordan man gør.
Inger
Ja, nemlig Inger.
man kan jo også strikke 1 ret, og 1 drejet ret i samme maske, så bliver heller ikke hul.
og man kan slå om, og på næste pind strikket den drejet, så bliver der heller ikke hul, så der er mange forskellige måder at tage ud på.
Men synes da også det ser pænt ud som her hvor D.Sand har strikket med huller. http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=25793&page=3
Jeg har strikket et flettesjal mere. På trods af, at der i følge banderolen skulle være mere garn end i det jeg strikkede i sidst, så viste det sig altså, at der var mindre??. Det gør nu ikke så meget, for alle sjalerne behøver ikke at være så store. Jeg strikkede 8 ret pinde og en hulrække mindre, og endte med at have 1 cm garn tilbage, så det passede da fint.
Som sidste strikkede jeg i Evilla 8/2. I følge banderolen har jeg brugt 240gr. Sjalet er 180 x 94 cm udspændt og er strikket på p. 4½.
Jeg kan godt lide, at man ser den flettede kant i siden, så det har jeg brugt igen. Jeg indrømmer gerne, at det er lidt svært lige at finde ud af at starte og slutte fletningen.
Sidste samlede jeg masker på med en hæklenål. Denne gang flettede jeg som sidst på et stk flamingo, men samlede alle de flettede stykker op, og først derefter samlede jeg masker op. Det gik rigtig godt.
IMG_4158.jpg
IMG_4157.jpg
IMG_4156.jpg
Venlig hilsen Tessie
Altså hvor er det smukt
- tak for fine nærbilleder.
Hvis du ikke bestiger bjerget -
får du ingen udsigt over dalen.
Det er et meget flot sjal, Tessie!
Ja, alle sjalerne i denne tråd er flotte. Der er jo ikke 2, der er ens.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()