Så blev gaven færdig til det kommende barnebarn som jeg endnu ikke kender kønnet på , og som bliver vores andenældste søns første biologiske barn.
Det er babysvøbet fra indlæg 1, pakket i en kasse jeg har tigget hos bageren , foret med silkepapir, og så med hjemhue og lange strømper til, selvfølgelig i merino-uld som svøbet.
Jeg måtte noget i tænkeboks, for hvordan pakker man sådan noget ind, så det præsenterer sig pænt. Men så en dag jeg stod og ventede hos bageren, og kunden foran mig skulle have flødeskumskager, så fik jeg lige ideen, og den var den søde bagerdame med på. Så nu har jeg et par kasser stående til senere brug. Nu venter jeg så bare på at få at vide om jeg skal strikke lyserødt eller lyseblåt barnevognstæppe.
Dukkesvøbet som er i tråden om minikongeriet, skal vores barnebarn Sille have, når hun bliver storesøster til juni. Sille fik et svøb af sin mormor da hun blev født, så det skal lillebror også bruge. Til gengæld har jeg fået strikket et lyseblåt barnevognstæppe, men det snuppede den kommende mor inden jeg nåede at tage et billed. Så til dem der ikke har set barnevognstæppet før, får I lige et billed af et mintgrønt som jeg har strikket tidligere, i stedet.