![]() |
![]() |
|
Tak.
Nette, held og lykke for det er der det begyndte at kokse for mig.
Hilsen
Lis
Det er et meget flot sjal, Palmela.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
Jeg er begyndt på færø sjal, ved godt det ikke har noget med flette sjalet at gøre, det var en opskrift Palmela sendte til mig, som hun havde opgivet,
det er noget spøjs skrevet mønster, men jeg har stikket et godt stykke.
Det begyndes nedefra. Starter med 527 masker, og så indtagninger 4 steder, hver anden pind.
Færø sjal 004.jpg
Færø sjal 006.jpg
Det færøsjal ser også spændende ud Nettestrik, så det var godt du kunne tage over og afprøve opskriften.
Nu har jeg været inde rigtig mange gange og beundret det du har forandret...
og efter min smag er det så langt mere smukt end "originalen"
Kunne du ikke tænke dig at lave noget på skrift om hvordan du får den anden fletterække til at ligge så pænt.. jeg skal helst ha opskrift for at få tingene til at fungere..
Mon ikke der er lavet nok om til at det er lovligt..vi skal jo ikke ha nogen i fedtefadet![]()
Marianne
Nette, du er altsaa ferm til strik. Jeg naede ikke engang saa langt.
Kom lige til at taenke paa mit fletsjal. Dropsgarnet kobt i England (Skandinavian Knitting Design) strikket her i Portugal og har idag sendt det til min tante i Bramminge. Saa garnet har vaeret paa en lille rundtur.
Hilsen
Lis
Så blev mit flette-sjal også færdigt. I morgen giver jeg det væk til en kær kollega der fylder 60 år.
Jeg ER gået igang med det næste flettesjal hehe. Rød/sort kauni.
Pamela: Flot sjal i alpaca - hvor meget garn brugte du til sjalet?
Knus fra MetteG
Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring
Hvor er det flot MetteG... Heldig kollega... God fornøjelse med det næste sjal... glæder mig til at se det færdig resultat...