Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Jordbærhue - hjælp igen igen

Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland

Bekendtgørelse Jordbærhue - hjælp igen igen

Hej alle og god jul
    Jeg har tidligere strikket en jordbærhue efter denne opskrift, som stammer fra Garnstudio's hjemmeside :

HUE
    Størrelse: 0/6 mdr - 1 - 2/4 - 5/6 - 7/8 år.
    Passer hovedmål: ca 42-45-48-50-52 cm
    Materialer: DROPS Karisma Superwash fra Garnstudio
    50-50-50-50-50 gr f.nr 07, kornblå eller nr 18, ren rød.
    50-50-50-50-50 gr f.nr 47, mørk oliven.

DROPS Rundp og ærmep nr 3,5 og 2 til toppen.

Strikkefasthed: 22 m x 30 p på p 3,5 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Mønster: Se diagram - M.2 og M.3. Et diagram = 1 rapport. Mønsteret i diag ses fra retsiden.

Hue: Slå 84-90-96-102-108 m op med rød eller blå på strømpep nr 3,5 (fordel m på 4 strømpep). Strik 1 omg vrang, fortsæt med glatstrik. Husk på Strikkefastheden! Når arb måler 6 cm sættes 1 mærketråd (= rullekanten) - herfra måles arb. Strik M.2. Når arb måler 7-8-9-10-12 cm tages 3-0-6-3-0 m ind jævnt fordelt på p = 81-90-90-99-108 m. Videre sættes 9-10-10-11-12 mærketråde i arb med 9 m mellem hver. Første m efter første mærketråd = første m i M.3. Efter M.3 strikkes der færdig med mørk oliven - samtidig tages der 1 m ind på hver 2.omg på højre side af alle mærketråde, til der er 9-10-10-11-12 m tilbage på p. Skift til strømpep 2 og strik 3 cm over disse m til "stilk". Træk en dobbelt tråd gennem de resterende m og sy den godt fast.

Jeg har naturligvis set, at der er andre opskrifter på lignende huer, både herinde og på nettet i øvrigt men jeg synes nu at ovenstående opskrift har givet det pæneste resultat

Det problem jeg står i nu er, at jeg gerne skal ha' strikket endnu en hue, men i en helt anden størrelse - nemlig en str. 12 år samt en voksen str.

Er der en hjælpsom sjæl herinde, som kan lave ovenstående opskrift om, så jeg kan lave disse størrelser ??

På forhånd tak.

MVH Freja

Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    12 år...dame...herre
    114...120....126 masker pind 3,5
    skift til pind 3
    glat 8...9...9 cm mønster til huen måler 21...22...23 cm. INdt : X 2 r sm 17...18...19m = 6 indt på omg gent fra X omg rundt først med 1 omg mellem 4...5...6 gange ( der bliver 1 m mindre mellem indt for hver omgang) skift til str.pind når arb bliver for småt til rundp.
    Derefter på hver omgang til der er 7 m mellem indt.
    Jeg har så et diagram jeg ikke kan tegne på men tænker du kan bruge afslutningen fra den jordbærhue du allerede har samt mønster der ellers også er i diagram

Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    hvis du smider din adresse i en pb kan jeg tage kopi til dig og sende men der er jo ikke garanti for den når frem inden jul

Jeanne Thøgersen Gæst
    Og så spørger jeg bare hvilke mål er der i cm på de hoveder du har opskrift på der.
    Da jeg har målt mange hoveder ( i forb. med studenterhuer) må jeg lige indskyde at en dame/mand absolut ikke bare har et og samme hovedmål :-)

Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Der er jo også 3 forskellige...8 til 12 år ( 53 - 55 cm)
    dame ( 56 - 57 cm)
    herre ( 58-59 cm)

Det er det der står i opskriften. Ved da godt der findes 1000 forskellige hovedmål men opskrifter er ved "standartiserede".. Og er man større i hovedet må der selvfølgelig lægges til

Syntes egentlig de mål og antallet af masker jeg har skrevet op falder godt i "tråd" med rækkefølgen hvis man ser målene i øverste indlæg

Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Hej alle og tak for jeres svar.

Den "opskrift" i skriver i jeres indlæg, er desværre en anden opskrift på jordbærhue - en opskrift jeg allerede har og jeg synes ikke, den blir' ligeså pæn, som den opskrift jeg før har brugt ( den opskrift jeg har skrevet i mit 1.indlæg )

Det jeg har brug for hjælp til, er selvsamme opskrift fra Garnstudio, men OMREGNET til at kunne passe en 12 årige og en voksen ...

Kan nogen hjælpe med det ?????

Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Hvis du registrerer dig her:http://www.garntrissen.dk/index.php?...&Itemid=100035
    Kan du bruge alle de omregnere du har lyst til.
    Go fornøjelse og go jul;-)
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Citat Oprindeligt indsendt af ab morganza Se meddelelser
    Hvis du registrerer dig her:http://www.garntrissen.dk/index.php?...&Itemid=100035
    Tak for det link :-)

Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Ja - mange tak for linket - og glædelig jul
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN
    Så kan jeg forhåbentlig komme igang med projektet

MVH Freja

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •