Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Har brug for hjælp til strikket hue

Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted

Har brug for hjælp til strikket hue

Så har jeg givet mig i kast med mit første strikkeprojekt hvor jeg følger en opskrift. Umiddelbart går det fint, og så alligevel ikke.... Det er denne hue med øreklapper http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=18〈=dk
    Jeg har lavet øreklapperne, sat dem på pinden med 10 masker imellem så der nu er 32 masker som jeg strikker hen over. Intet problem der. Det vil sige, indtil jeg lige ville samle huen og se omkredsen. Da gik det op for mig, at øreklapperne jo kommer til at "hænge sammen" når jeg syer huen sammen.... Der kommer ikke noget mellemrum på bagsiden, idet der er en klap for hver ende af pinden. Er det opskriften der er en fejl i, eller er der noget jeg ikke har fattet????

Hvad mener i?

Jeanne Thøgersen Gæst
    På lige netop denne hue skal øreklapperne også gå sammen midt bag - de 10 m du har slået op er fortil, så du er på rette vej :-)

Du skal jo regne med at du strikker på p 15 så 11 er et rimelig bredt stykke.

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    så vidt jeg kan se på billedet, så mødes øreklapperne bag på - så du har gjort det godt nok - tilsyneladende kan du vælge, om du vil slå 2m op bagpå mellem klapperne. Du skal kun sy huen sammen ned til klappernes begyndelse. altså til dér, hvor du slår de ekstra 10 m op foran.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted
    Nå ok, jeg synes bare det på billedet ser ud til, at der også er mellemrum på bagsiden. Men så vil jeg da blot fortsætte det jeg er begyndt på. Mange tak til jer begge

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •