Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 30

Emner: Kalenderhalsduk/kalenderhalstørklæde

Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland

Læs her Kalenderhalsduk/kalenderhalstørklæde

Hej Alle
    Jeg har set at Sløjd og Handverk i Färila i år ikke lægger deres kalenderhalstørklæde ud som gratis julekalender på deres hjemmeside. I år skal man købe et kit med opskrift og garn og det koster 518 svenske kroner. Desværre tager de ikke imod betaling med visa eller paypal. I min bank koster en bankoverførsel til ca. 125 kr i gebyrer og så skal den svenske bank også have ca. 100 kr i gebyr for at modtage overførslen. Så vil kittet jo løbe op i ca. 720 kroner og det synes jeg er noget dyrt for et halstørklæde.
    Jeg har prøvet at maile til dem om de ikke kan tage betaling med visa eller paypal, men de virker ikke til at ville ændre på betalingsmåden.
    Jeg havde ellers sådan glædet mig til at kalenderhalstørklædet. Men det bliver så desværre ikke til noget nu. Jeg synes det er meget ærgerligt. Jeg er sikker på at mange andre danske strikkere også havde set frem til denne sjove julekalender. Hvis nogen af jer tænker på at købe kittet for 2010 eller har købt det, så vil jeg meget gerne høre fra jer.

Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg er sikker på at de har taget copyright på deres opskrift især når de ligefrem sælger det som strikkekit. Og i de tilfælde hjælper det ikke meget at du bare hører fra andre.

Jeg designer selv mønstre ind imellem i min fritid og et eller andet sted forstår jeg godt systemet med patent og copyright og på den anden side syntes jeg det er lidt hysterisk da det også er sjovt at se rigtig mange sy/strikke/hækle ens ting og se deres resultater.

Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Jeg synes også det er smadder ærgeligt.

Jeg har købt kalenderhalsduk for 2007 og 2008 med garn sidste år og jeg gav ikke nær så meget, så det må være noget meget dyrt garn.

Det er ikke sådan at jeg ikke vil betale for opskrifter, men som enlig mor har jeg bare ikke råd til så dyrt garn.
    Hilsen Musse

Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Kære Jeanne.
    Jeg prøver på ingen måde at få en gratis kopi af dette mønster hos en der køber kittet. Grunden til jeg efterspørger om nogen køber det, er for at høre hvor meget andre skal betale i gebyrer for at få pengene overført. Og måske i håb om, at flere kunder efterspørger muligheden for betaling med visa. Så kunne det jo være de overvejer at tage denne form for betaling også. Det er jo noget nemmere og billigere for os som kunder.
    Kære Musse.
    Jeg købte også garn og opskrift hos dem på kalenderhalstørklæderne for 2007 og 2008 sidste år og valgte dengang at betale de gebyrer banken ville have for overførslen. Dengang kostede kittet heller ikke så meget. Jeg har regnet ud i år, at der er garn for 318 kr og så koster selve mønsteret 200 kr og derudover kommer så forsendelse. Godt nok er jeg villig til at betale for et mønster, men 200 kr! Så synes jeg godt nok grænsen er nået for et mønster til et halstørklæde.

Jeanne Thøgersen Gæst
    Påstår ikke at du vil have en kopi af opskriften siger netop at jeg selv er i tvivl med den der copyright og lignende. Hader når der er købetvang for et eller andet eksempelvis garn i bestemte farver. Af samme grund smider jeg gerne rundt med mine mønstre til højre og venstre og havde jeg tiden til det lå de alle frit tilgængelige på nettet så rigtig mange kunne få glæde af dem :-)
    Syntes iøvrigt at det lyder som en hel del overpris for det sæt du taler om. Jeg ville rette en direkte forespørgsel til firmaet om rigtigheden ;-)

Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    jeg tænker, at man selv kan finde 24 søde mønstre
    ( jeg har den bog der hedder - strikkehåndbogen-
    der er mange skønne mønstre i )
    så er der frit valg til helt selv, at komponere et kalender
    halstørklæde i lige det garn man bedst kan lige.

bare et lille juleforslag, så banken ikke skal tjene de penge,
    så kan de jo bruges på lækkert garn istedet for.
    kinoll

Birgitma Gæst
    Jeg syndes det lyder rigtig sjovt med et kalenderhalstørklæde, er der nogle der har et billede af det.

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Jeg syndes det lyder rigtig sjovt med et kalenderhalstørklæde, er der nogle der har et billede af det.
    Værs'go'
    http://www.kalenderhalsdukar.slojdohantverk.se/51aee58f-d4cf-4d5f-b01d-685677f90fc9-29.html

Ude i siden kan du se links til de tidligere år.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Birgitma Gæst
    [QUOTE=bubbihund;253218]Værs'go'
    http://www.kalenderhalsdukar.slojdohantverk.se/51aee58f-d4cf-4d5f-b01d-685677f90fc9-29.html

Ude i siden kan du se links til de tidligere år.

Tak for det, jeg havde forstilt mig at der var nisser på.

Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Der står mønsteret koster 90 sek men så er det vist også betalt... Når der er copyright på er det så "for altid" eller kun for en årrække ? Dvs man efter tid - med god samvittighed - ville kunne dele med andre ?
    Jeg ved godt det er "forkert" at gøre det - og opfordrer ingen til at gøre det. Det foregår jo over alt men det gør det ikke mindre ulovligt. Spørgsmålet er bare hvad man kan gøre ved det ud over appelere til folks samvittighed. Tvivler stærkt på at firma fra Sverige ville kunne hitte rede i hvor deres mønstre ender - og heller ikke fra DK for den sags skyld...

Jeg har aldrig set disse tørklæder før. De er da rigtig fine men at lave et nyt hvert år... Hmm.. Så kan man da hurtigt få skuffen fyldt op med tørklæder ;-))
    Kan nok bedst lide den fra i år tror jeg

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •