-
Udvikling af talentet (hvis man kan kalde det det) må vente til engang, hvor jeg får brug for "stillesiddende" hobbies - og det vides jo ikke, om den dag kommer... Men det var sjovt at have sådan en stift i hånden igen efter 25 år rundt regnet. Og roserne herinde varmer bestemt også 

Bjergged, ved du hvorfor så mange "ikke kan tegne"? Det er meget ofte, fordi de fokuserer på omrids og meget lidt andet - og så bruges alm. blyant alt for ofte. Jeg vil næsten garantere dig, at hvis du havde et stykke kul/grafitblok i hånden og fik vejledning om, hvordan du skal disponere over papirets størrelse og desuden besked om kun at skitsere formerne og derefter begynde at arbejde med skygge/lys, så ville du få et helt andet syn på, hvad du kan tegne, hvis du blev sparket til det tilstrækkelig mange gange
Tegning er en leg, medmindre man skal leve af det
Hvis jeg samtidig havde vist et foto af motivet, så ville folk, der holder allermest af det konkrete og detaljer, kalde min tegning for en værre gang juks. Og det er nok også en af grundene til, at mange børn standser med at tegne, når de "får forstand". Jeg husker selv, at jeg som teenager blev utilfreds med mine resultater, der ikke "lignede godt nok", inden jeg overhovedet fik sans alt det, tegning er...
Unddomsskolelæreren er iø rigtig dygtig og inspirerende - langt bedre end jeg erindrer, at min var i sin tid.
og Julemor
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler