Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: garnnøgleskift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133

    garnnøgleskift

    Hej
    Jeg er ved at strikke en vest af uld i opskriften står der: "Når der skiftes garnnøgle, deles trådene. De lægges sammen, fugtes og tvindes sammen ved at rulle i mellem håndfladerne".

    Så langt så godt, men hvad gør jeg med de 2 andre ender?
    Ha' en god dag
    fra Anne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af avj Se meddelelser
    Hej
    Jeg er ved at strikke en vest af uld i opskriften står der: "Når der skiftes garnnøgle, deles trådene. De lægges sammen, fugtes og tvindes sammen ved at rulle i mellem håndfladerne".

    Så langt så godt, men hvad gør jeg med de 2 andre ender?

    Alt afhæng af hvad det er for noget garn, så enten hæfter jeg de sidste 2 ellers klipper jeg dem bare af.....du skal selvfølgelig sørge for at det du har tvundet sammen dækker et godt antal masker.
    Agro

  3. #3
    lis ai Gæst
    Jeg forstår på dig at du mener de to garnender fra den anden tråd eller hvad?
    Både den nye og den gamle tråd deles i to tråde. Og en tråd fra hver garnende snos sammen, så der burde ikke være nogen løse ender.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg strikker det "nye" garn sammen med enden af det "gamle" garn og sørger for at lade en ende af begge garner hænge. Så hæfter jeg enderne til sidst. Så nogle af maskerne bliver strikket/hæklet med dobbeltgarn. Og jeg deler ikke garnet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Alt afhæng af hvad det er for noget garn, så enten hæfter jeg de sidste 2 ellers klipper jeg dem bare af.....du skal selvfølgelig sørge for at det du har tvundet sammen dækker et godt antal masker.
    Tak for jeres hurtige respons
    Det garn, jeg bruger er ret tykt, passer til pind 15.

    At det skal deles, og en halvdel fra hvert nøgle skal tvindes sammen, er for at overgangen, ved nøgleskift, ikke skal blive dobbelt så tykt som resten af strikketøjet.

    agro> jeg strikker perlestrik, så det kan jo godt være, at jeg kan hæfte uden at det ses. Men hvis jeg klipper de 2 sidste af, vil de 2 ender som jeg fortsætter med, være nok til at forhindre de 2 løse ender i at løbe?
    Ha' en god dag
    fra Anne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •