Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland

Fejl og mangler

Filten skal tilpasses.

Skal have fjernet "udhænget" bagpå, hvilket bliver noget af en opgave, da jeg som bekendt ikke kan save lige, og min svigerfars sav ikke kan drejes så meget. det kan være, at det bliver min bedre halvdels opgave.

Skal have savet lidt af siden, så den passer til bundpladen. Det er ikke så svært med svigerfars sav.

Samlingen i huset´s høje side bliver skjult af ispinde, som jeg vil save ud i små aflange stykker og lime udenpå huset, så det giver indtryk af at være et rigtigt træhus.
    Hvordan jeg montere pladen, som deler etagerne, har jeg heller ikke helt fundet ud af.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

lenemormeinild Gæst
    Wow du er dygtig, sidder og får lyst til at lege med

Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Wow du er dygtig, sidder og får lyst til at lege med
    sådan har jeg det også, jeg går helt i barndom nu, vil gerne engang have det som hobby.....hvor er det flot!!!!!!

Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Startede på huset i morges, men har haft det i tankerne længe, og nu har jeg kun en uge tilbage af min ferie, og vi skal rent faktisk ingenting. Det er en helt gave at blive givet så meget tid.

Men der er til mange timer i dette lille hus. Min bedre halvdel kommer ind i stuen tit og ser arbejdet skride frem. Han er optimistisk og nyder at se mig arbejde med noget, som jeg godt kan lide.

Jeg har ikke nogen skala på, i hvilken størrelses forhold, jeg laver dukkehuset. Jeg har ladet de små møbler og pladsen til hænder være min ledetråd.

jeg har med vilje valgt at lave huset meget enkelt, fordi jeg kan altid avancere, men hvis det her lykkes, så har jeg fået de første erfaringer, og kan give mig i krig med et større og mere krævende hus. det kræver dog også et bedre værksted, vores er noget småt og dårligt udstyret, men der er jo jul og fødselsdage.

nu trægner jeg til en pause og en kop kaffe

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Det er spændende at følge med i bygningen af dit dukkehus.

Så skal du ud og finde små, søde potteplanter til din taghave. Måske også nogle sjove små træer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    jeg tænkte på at man kunne sy små filtblomster på "græsplænen," eller at jeg kunne lave små træer af trylledej/fimo.

jeg har også set, at man kan lave krukker af tandpastatuber og andre låg, som man kan male med eks. neglelak.

jeg tænkte også på, at jeg kunne gå i genbrug og finde de der kranse, man sætter omkring lys med blomster på. Det kunne også komme til at se sødt ud.

men først skal huset bygges og der er vist til nogle timer endnu, især bliver det nok et stort arbejde at skære og lime alle ispindene på huset.

jeg ved ikke helt, hvem der skal bo i huset, men måske vil jeg hækle to små amigurumi figurer, som kan bo der, og måske skal de have en lille hund eller kat.

det er virkelig et sjovt projekt, som jeg længe har haft lyst til at tage hul på.

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Dejligt, at du har taget billeder undervejs, så vi kan følge med! Jeg glæder mig til at se dit videre arbejde.
    og Julemor

lis ai Gæst
    Det er spændende at følge dit arbejde og overvejelser.
    Du kunne evt. ha`ladet udhænget være bagpå og malet det som markise.
    Neden under udhænget kan du så male terrassedøre.

Og man behøver nu ikke noget stort værksted for at lave et dukkehus.
    Jeg har også bygget et "hus" i tre etager. Det foregik i stuen og køkkenet.

Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    min bedre halvdel synes ikke om, at jeg saver, maler og lakere indendørs, så derfor ville det være rart med et værksted, hvor der var plads. men så stort er vores ikke, især ikke med terassemøbler, bildæk, græslåmaskine, andre ting til havearbejde, fryseren osv. der er lige nøjagtigt en sti og lidt plads på vores havebord, hvor jeg kan stå.
    kunne virkelig godt tænke mig sådan et værksted, som min far havde. alt hang pænt og nydeligt på væggende, så det man skulle bruge, var let at finde.

der var en høvlbænk, skab med skruer og søn, et skab til de ting, der krævede strøm osv.

det var virkelig et drømmeværksted. sådan et vil jeg virkelig gerne have engang :-D

Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland

Underetagen og lidt ændringer

så er underetagen klar til trælim og søm. Det bliver dejligt at få den sat fast.

jeg har måttet flytte de to runder vinduer ved at vende væggen, så passede det hele ligesom bedre sammen.

jeg ved ikke helt, om jeg skal lave et vindue ekstra ved siden af det oprindelige. det skal jeg lige gå og tænke lidt over.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •