Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: hjææælp med visitkort på comp!

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens

hjææælp med visitkort på comp!

jeg sidder og er ved at lave mine visitkort i publisher (det program jeg laver det i)

og nu vil jeg gerne havde nogle skærelinjer så jeg kan få dem pæne lige.. men hvordan gør jeg det.. synes jeg har googlet uden held.. håber der er nogle her inde som er kloge og kan hjælpe...

klasus Gæst
    Selvom det nok er en ændre version end den du bruger, kan du sikkert få lidt hjælp her http://www.knowware.dk/download/know...blisher-98.pdf side 42-43

klasus Gæst
    Hov, så lige at jeg selv har publisher 2007 installeret (bruger det aldrig).

Startede det lige op og tjekkede, og ganske rigtigt - det fungere som alle andre mht. hjælpelinier:

Tag fat i linialen enten øverst alle til venstre, alt efter om du vil have en lodret eller vandret linie, hold ventre museknap nede og træk en hjælpelinie til den ønskede position. Evt. elementer vil nu fastgøre sig til disse linier - hvis ikke, så tjek at der er flueben i fastgør under menuen arranger.

Håber, det kan hjælpe

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Hov, så lige at jeg selv har publisher 2007 installeret (bruger det aldrig).

Startede det lige op og tjekkede, og ganske rigtigt - det fungere som alle andre mht. hjælpelinier:

Tag fat i linialen enten øverst alle til venstre, alt efter om du vil have en lodret eller vandret linie, hold ventre museknap nede og træk en hjælpelinie til den ønskede position. Evt. elementer vil nu fastgøre sig til disse linier - hvis ikke, så tjek at der er flueben i fastgør under menuen arranger.

Håber, det kan hjælpe
    mange tak.. problemet er bare det er visitkot jeg laver.. og der arbejder jeg kun med 1 af kortene.. så kan ik lave de hjælpelinjer da jeg ik arbejder med hele siden.. håber det gav mening..

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    hvis du vælger at bruge en skabelon til visitkort kan du godt bruge hjælpelinier som klasus beskriver. du kan jo vælge at bruge en tom skabelon som er nederst på siden
    Sidst redigeret af avj : 15-06-2010 kl. 12:27 Årsag: tilføjelse
    Ha' en god dag
    fra Anne

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Man laver vel kun et, som man så på en eller anden måde kopierer og indsætter på resten af siden det antal gange, man vil have (hvor mange visitkort, man skal bruge). Jeg gætter bare. Har aldrig lavet noget af den slags. Jeg prøvede engang med at lave et kort. Men jeg opgav, da det drillede. Jeg mener, det var i "paint", jeg lavede det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Hej
    Jeg har luret lidt i publisherprogram , de der hjælpeliner til at skaære efter finder jeg under avanceret printerindstillinger når jeg skal skrive ud - måske dette kan hjælpe dig

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loxx Se meddelelser
    mange tak.. problemet er bare det er visitkot jeg laver.. og der arbejder jeg kun med 1 af kortene.. så kan ik lave de hjælpelinjer da jeg ik arbejder med hele siden.. håber det gav mening..
    Du åbner bare en skabelon - enten en tom eller en af de, der allerede eksisterer.
    Brug så linealerne foroven og i siden til at markere skærelinierne.

Så trykker du CTRL P for udprint, går ind under Udskriftsindstillinger og vælger feltet 1 side pr. ark.

Så får du kun et enkelt visitkort udskrevet

klasus Gæst
    Undskyld, det er først nu, at det går op for mig, at du mente linier til at skære efter og ikke til justering!!

Du får lige en hurtig kopi af vejl. til skæremærker:

1. Klik på Udskriv i menuen Filer, og klik derefter på fanen Indstillinger for publikation og papir.
    2. Marker papirtypen, og vælg evt. en større størrelse på listen Størrelse under Papir. Udvalget af tilgængelige papirstørrelser afhænger af, hvilken printerdriver du har valgt. De fleste printerdrivere til fotosættere har papirstørrelser som Letter.Extra, A4.Extra og Legal.Extra, som giver ekstra plads på alle kanter til skæremærker og andre trykmærker (skæremærker: Mærker, der udskrives rundt om udskriftsområdet på en side i en publikation og giver dig eller trykkeriet mulighed for at beskære, justere og styre farve i en publikation.).
    3. Klik på Avanceret printeropsætning under fanen Printerdetaljer, og klik derefter på fanen Sideindstillinger.
    4. Marker afkrydsningsfeltet Skæremærker under Printerens mærker.
    5. Vælg eventuelt andre indstillinger, og klik derefter på OK.

Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Undskyld, det er først nu, at det går op for mig, at du mente linier til at skære efter og ikke til justering!!

Du får lige en hurtig kopi af vejl. til skæremærker:

1. Klik på Udskriv i menuen Filer, og klik derefter på fanen Indstillinger for publikation og papir.
    2. Marker papirtypen, og vælg evt. en større størrelse på listen Størrelse under Papir. Udvalget af tilgængelige papirstørrelser afhænger af, hvilken printerdriver du har valgt. De fleste printerdrivere til fotosættere har papirstørrelser som Letter.Extra, A4.Extra og Legal.Extra, som giver ekstra plads på alle kanter til skæremærker og andre trykmærker (skæremærker: Mærker, der udskrives rundt om udskriftsområdet på en side i en publikation og giver dig eller trykkeriet mulighed for at beskære, justere og styre farve i en publikation.).
    3. Klik på Avanceret printeropsætning under fanen Printerdetaljer, og klik derefter på fanen Sideindstillinger.
    4. Marker afkrydsningsfeltet Skæremærker under Printerens mærker.
    5. Vælg eventuelt andre indstillinger, og klik derefter på OK.

Netop det var noget af det her jeg fandt også, - mon ikke det løser "problemet" opgaven - jeg har i tidensløb brugt programmet til rigtig meget men i de nye versioner ligger mange ting langt nede i menyerne det er de ting man bruger heletiden der lægger sig øverst os så kan det man sjældent bruger forputte sig selv om man lige synes det lå et bestemt sted sids vi brugte det.

God fornøjelse med visitkort fremstillingen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •