Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Gode råd til smock?

  1. #1
    FrkRonja Gæst

    Gode råd til smock?

    Jeg har i dag prøvet at sy smock for første gang. Jeg fulgte vejledningen på Karlsonsklude og det fungerede faktisk meget fint synes jeg. Jeg ved ikke hvordan jeg skal løsne spændingen på undertråden, så den var helt almindelig. Prøvede både med alm. spænding på overtråd, men også hvor den var meget løsnet. Synes ikke jeg kunne se den store forskel. Hvordan skulle det være med de to? Skal jeg mon prøve at få stillet på undertrådsspændingen også? Jeg lavede det i noget fast prøvestof idag og det blev nogenlunde, men vil gerne have det strammere. Så tænker på hvad jeg kan gøre bedre næste gang. Håber I har nogle gode råd. Det er i øvrigt en helt ny maskine (Bernette 92C, så tror ikke det er sådan liiige at stille på spændingen i undertråd).
    Venligst Ronja

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    der sidder en lille skrue på den du putter spolen i , den skal løsnes lidt
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    FrkRonja Gæst
    Jeg har ikke noget spolehus. Man lægger spolen ned i symaskinen og ikke ind i fra fronten. Er det til at forstå? Så tror ikke der er nogen skrue man kan skrue på, eller skal man gøre noget andet? Kan vel ikke være rigtigt man ikke kan løsne spændingen på en nymaskine? Men hvad gør forskellen i virkeligheden også om den er løsnet eller ej??

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    så har jeg lige kigget i din manual, uden dog at finde noget om undertrådsspænding. men på side 71 er der en skrue til venstre for pilene, jeg vil tro det er den der skal løsnes. På side 51 er der en metode til smocksyning, men den er lidt speciel synes jeg.
    Manualen kan downloades her http://dk.bernina.com/news_detail-n1...i1266-sDK.html på dansk hvis ikke du har den.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Synørden Gæst

    smock

    Det er rigtigt, at det kan være en fordel at løsne undertråden, når man laver smock. Men det er altså noget man skal være forsigtig med, for det kan være svært at få trådspændingen på plads igen. Især hvis man ikke kender sin maskine rigtig godt.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •