Jeg er gået igang med krummes hue, men men men når jeg skal tage masker ud så begynder mit arbejde at krølle, hvad gør jeg forkert?
Håber i kan hjælpe mig
|
|
|
Jeg er gået igang med krummes hue, men men men når jeg skal tage masker ud så begynder mit arbejde at krølle, hvad gør jeg forkert?
Håber i kan hjælpe mig
Det lyder underligt, at det 'krøller'
Er det lige fra start, når du hækler 2 masker i hver maske ?
Det går galt her:
Herefter kan man, alt efter størrelse og garn, enten tage ud én eller to gange mere (5. omg:3 stangm., 2 stangm i næste omgangen ud.
6. omg: 4 stangm., 2 stangm. i næste omgangen ud)
Der hækles videre i stangm. uden udtagninger indtil huen har en passende størrelse. ( 13 til 16 omgange i alt på hele arbejdet)
Ok - jeg tror, du i 5. omg. hækler 3 stangmasker i samme maske i forrige omg. og 2 stangmasker i den næste maske fra forrige omgang ..... Så kommer der ihvertfald bølger !!!
Omg 5. Du skal hækle 1 stangmaske i hver af de første 3 masker, og så 2 masker i 4. maske = udtagning. Dette omgangen rundt.
Og det samme i 6. omg. altså bare 1 maske i hver af de første 4 masker fra forrige omgang, og så 2 masker i 5. maske = udtagning.
Dette omgangen rundt.
Og når du er færdig med det antal rækker, hvor du vil lave udtagninger, skal du kun hækle en stangmaske i hver maske fra forrige omgang.
Dette fortsætter du med, indtil huen er stor/lang nok.
Håber du forstår, ellers skriv igen.
TUSIND TAK!!!!! Nu forstod jeg opskriften, er bare så glad for du svarede mig !! De er lidt svære at forstå de opskrifter men det hjalp så meget det du skrev.
Det var godt, du fandt ud af det.
Glæder mig til at se billede af den færdige hue![]()
æh du skrev billede og jeg besluttede at starte forfra for har hæklet lidt i fri fantasi fordi jeg ikk forstod opskriften hi hi, så nu er jeg startet på ny og behøver oversættelse af følgene :
Hver omgang startes med 3 luftmasker (som erstatter 1 stangm) og sluttes med en kantmaske i 3. luftm. fra forrige omgang
Når jeg gør det kommer der huller nemlig. Jeg hækler med str 3 og almindeligt garn, tænkte at den så blev mindre og ku passe mit barn nemlig.
Håber du kan hjælpe mig igen :-)
Hvad er en kantmaske, har søgt på "Drops" i deres videoer men jeg kan ikke finde ud af hvad det er? Help please :-) Det er indlægget lige opover der driller mig nemlig.
tror det skal være en kædemaske du skal hækle,
som afslutning på hver omgang.
det er det mest brugte ihvertfald.
kinoll
I poltikkens hæklebog er der ikke kantmasker i hækling.
Holder med Kinoll at det er en kædemaske
Ha' en god dag.
Knus Heidi