Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp til vanter

  1. #1
    Rysse Gæst

    Hjælp til vanter

    Jeg er i gang med at strikke mit første par vanter. Den første vante gik som smurt, men nu hvor jeg skal til at strikke tommeltotten spejlvendt på den anden, er jeg usikker på, hvilken pind jeg skal strikke med kontrastfarve. På den første vante var det på 1. pinds sidste 6 masker. Er det så 3. eller 4. pind ? Og er det de første eller de sidste masker der skal strikkes med kontrastfarve ? Håber I forstår, hvad jeg mener.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144
    Så vidt jeg kan regne ud må det være 4.p første 6m, hvis det skal være spejlvendt og hvis omg begynder midt for håndfladen.

    Håber det var forståeligt.
    Sidst redigeret af bstorm : 21-01-2010 kl. 08:03 Årsag: Stavefejl
    Kh bstorm.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.077
    Et lille tips ang. luffer på 5 pinde

    På den første luffe laver du udtagningerne i begyndelsen af den 3 pind ( se hvor enden hænger hvor du slog op )

    På den anden luffe laver du den i slutningen af anden pind, så er du 100% sikker på der bliver både en højre og venstre luffe.

    God strikkelyst
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Rysse Gæst
    Okay. Tak for hjælpen. Denne vante er en lige op og ned, så der er ingen udtagninger. Det bliver det næste at strikke vanter med kile. Umiddelbart tror jeg de har en bedre pasform. Jeg må hvist prøve mig frem.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.077
    Det giver en god bevægelse frihed, når der er en kile, så ryger de ikke så hurtig af hænderne , fordi fingerne bliver "klemt"
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Okay. Tak for hjælpen. Denne vante er en lige op og ned, så der er ingen udtagninger. Det bliver det næste at strikke vanter med kile. Umiddelbart tror jeg de har en bedre pasform. Jeg må hvist prøve mig frem.
    måske kan du bruge denne side http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/vanter.php
    Husk at vanterne bliver mere rummelige med kile, så der er ikke nødvendigvis brug for lige så mange masker som ved usynlig tommelfinger. Se fx her http://www.paapinden.dk/blog/blog2009.php#tommelfingre
    Mvh Irene

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •