Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 25 FørsteFørste 12345671323 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 246

Emner: Vi strikker Maja-sjalet sammen

Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Det kører bare her i Bjert efter et par gange optrævling af starten.
    Og Klasus' vejledning til krydset gjorde en stor forskel - tak for den - i min strikkeprøve havde jeg krydset maskerne på en meget uklædelig måde. Nu ser det bare godt ud og jeg har lige lavet den 4. gang krydsning. Men jeg må indrømme, at jeg ikke kan følge en film på tv samtidig!

Jette

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Jeg bliver nødt til at spørge, om der ikke er en lille fejl i p. 9.
    I tredie sektion skal der ikke strikkes 2 ret efter omslaget mellem 2. og 3. sektion. Det skal der i de to andre sektioner. Er det korrekt eller er det en fejl?
    Mere hvis andre løber ind i det samme.
    Jo du har ganske ret. Jeg har strikket-pillet op-strikket-pillet op og nu strikket 2 ret som du skriver. Så lidt fjernsyn samtidig, men det var ingen succes. Godt det er rettet Klasus. Jeg håber, folk ser at der er en rettelse.
    Knus Rita

Mosterkoster Gæst
    Jeg får også opskriften til at passe nu, men jeg er godt nok ikke glad for de lange masker. Jeg ved ikke hvad det er jeg laver, men det bliver altså ikke pænt i min hånd. Meeeeeen jeg giver ikke op, det skal filme lykkes. I øvrigt strikker jeg i kauni, så måske skulle jeg skifte til et lidt tykkere garn, men så skal jeg jo ud at købe og det vil jeg ikke.
    Nu må vi se hvad jeg finder på, for jeg får lige en ide.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning

sjal

ja så har jeg også kæmpet lidt med opskriften i aften begyndte med en grå garn, men det bliver ikke så pænt, er nu skiftet til en spraglet akryl, det falder pænere
    ja jegkan heller ike se TV sammen med men man han da lytte he he
    Anna
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg er færdig med tv nu og har slået 12 masker op. Skal jeg lave kantmasker? Første pind, skal det være en ret eller en vrang? Og hvad med alle de lige nummer pinde (vrangen)? Det er jo kun på retten, at jeg skal lave mønster.

Jeg skal lige se, om jeg kan blive klog på det link, du har lavet, Klasus. Selve opskriften gør mig lidt forvirret. Det er nok bare til jeg har fået sat mig rigtigt ind i den og har prøvet at strikke noget af den.

Ha! Jeg kan nu se, at jeg glemte 2 ret, slå om (maskerne 3 og 4) på 1. pind. Så kan jeg bedre forstå, at jeg kun har strikket 10 masker og har 2 tilovers. Jeg må hellere fortsætte i morgen.

HURRA!! 18 masker!!

Jeg skal lige have et par sikkerhedsnåle i som maskemarkører. Jeg kunne kun finde 1 sikkerhedsnål, så den anden er en stor clips.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Tak for den flotte vejledning... Håber jeg slev kan finde ud af det, når garnet kommer på pindende...

Har har haft en meget travl uge og har ikke nået at finde garn endnu.. men følger spændt med på hvornår den første melder at være færdig.. men jer dygtige hurtigstrikker går der nok ikke længe...(50)
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Tilmeldingsdato
    25 Aug 2009
    Geografisk sted
    sydfyn - 5600
    Er kommet godt i gang med sjalet. -----meeen jeg har et lille problem med de fire omslag på pinden. Enten bliver de for stramme, så garnet har svært ved at glide på pinden (der bliver jo ret mange masker, på den ene pind, med de omslag) - og hvis jeg snor løst om, bliver de for løse og det ser ikken pænt ud i mønstret.
    Er der nogen der har en god ide om, hvordan det er bedst at gøre?
    hilsen fra Stumpe

lis ai Gæst
    Følger spændt med i udviklingen af jeres anstrengelser.

Og rigtig dejligt med billeder Anna. På billede ser begge dine sjaler fine ud.

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Det ser rigtig flot ud Anna Ø.
    og Julemor

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af stumpe Se meddelelser
    Er kommet godt i gang med sjalet. -----meeen jeg har et lille problem med de fire omslag på pinden. Enten bliver de for stramme, så garnet har svært ved at glide på pinden (der bliver jo ret mange masker, på den ene pind, med de omslag) - og hvis jeg snor løst om, bliver de for løse og det ser ikken pænt ud i mønstret.
    Er der nogen der har en god ide om, hvordan det er bedst at gøre?
    Jeg havde samme problem, og løste det ved at lægge min hjælpepind (som er en del tyndere end den jeg strikker med) parallelt med pinden og så sno rundt om begge, og først fjerne den, når jeg har strikket den næste ret.

Jeg håber det gi'r lidt mening

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •