Her i Ørslev, 5 km. nord for Vordingborg på Sydsjælland, er der kommet en del sne i løbet af dagen, jeg vil tro ca. 20 cm. efter hvad der ligger på mit lille havebord. Og så blæser det en halv pelikan, og iflg. vejrudsigten skulle det blive til en hel pelikan i løbet af natten sammen med yderligere op til 20-25 cm. sne. Så det bliver lidt spændende i morgen tidlig.

Her til morgen var det godt og grundigt fedtet og meget meget glat, så glat at den ældste knægt måtte låne mor's peugeot for at komme til Nykøbing F, så jeg kunne få hans varebil på værksted til nye vinterdæk.
Hvorfor tænker unge mennesker ikke, FØR det bliver nødvendigt?? Så gik det meste af min arbejdsdag med det. Synes ellers vi har tudet alle vore børn ørerne fulde med at være forudseende, tæpper og varmt tøj i bilen o.s.v.

Nå pyt, skulle vi sne inde, kan vi da glæde os over at have fryseren fuld af mad, så vi kan vist sagtens klare en måneds tid uden at komme til at sulte. Så vi glæder os over sneen, nu den endelig er der, og så slapper vi ekstra af når meldingerne fra børnene kommer ind, om at de er nået sikkert på arbejde - og hjem igen.