Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hjælp jeg ved ikke hvad de mener

  1. #1
    Missive Gæst

    Læs her Hjælp jeg ved ikke hvad de mener

    Jeg er ved at strikke denne trøje med bæltelukning http://www.garn.dk/product.asp?product=963 . Den strikkes på tværs og jeg har strikket venstre forstykke, ryggen og er nu nået til højre forstykke.

    I opskriften strå der ved venstre forstykke: slå 154m op på p nr. 3 og strik glatstrik således: Strik 70 m r, vend, slå om pinden, strik vr tilbage. Strik 73 m r, idet omslaget fra før strikkes sammen med den efterfølgende m. Vend,slå om pinden og strik vr tilbage. Fortsæt på denne måde med at strikke 3 m mere for hver gang, inden der vendes.

    Højre forstykke: Strik, til der mangler 3 m, vend, slå om pinden, og strik vrang tilbage. Fortsæt således med at strikke 3 m mindre, inden der vendes og strikkes tilbage. Når der er strikket 70 m, vendt og strikket tilbage, er højre forstykke færdigt.

    Når jeg strikker r igen skal jeg så strikke slå om masken sammen med den efterfølgende maske eller ? Jeg får vel en maske for meget og et hul hvis jeg ikke gør det.
    Jeg ved virkelig ikke hvad de mener med de 70 masker?? Det kan jeg ikke få til at stemme?

    Hjælp mig!!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.853
    Det er jo vendestrik!
    Jeg har engang strikket nogle bluser efter samme system og du skal lave omslaget som "løs af" og strikke omslaget sammen med den efterfølgende maske på næste pind (eller når du igen skal strikke alle maskerne pinden hen).

    Der bliver lige som en "skrå" kant ud af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Måske du kan bruge det her til noget http://www.paapinden.dk/strikkeguide/venderaekker.php
    Vh. Jeanet

  4. #4
    Enaj Gæst
    Højre forstykke er strikket modsat venstre så hvor du på venstre forstykke startede med at strikke de 70 masker inden du vendte, skal du på højre slutte med at vende når du har de strikket de 70 masker.
    Det lyder måske som volapyk, men jeg tror bare du skal gå i gang og strikke som der står, så lige pludselig falder "brikkerne" på plads og du forstår det hele.
    Nogen gange hvis jeg læser en opskrift, så forstår jeg ikke hvad de mener, men når jeg så bare går i gang så kommer det helt af sig selv.

  5. #5
    Missive Gæst
    Tak for hjælpen. Jeg fandt en god video på garnstudio m.h.t vendestrik og den har hjulpet. Det er træls når en opskrift glemmer at præsicere hvad de mener. Jeg har fundet ud af at jeg selvfølgelig skal strikke 3 mindre hver gang så der på venstre pind for hver gang bliver 3-6-9-12 osv masker tilbage. Det kunne de da godt have skrevet

    Håber at det færdige reslutat bliver rigtigt.

    Kan man forresten strikke vendestrik på en strikkemaskine og hvordan gør man så det? Jeg har nemlig en gammel sag stående (singer SB 100) og er lige kommet igang med at strikke på den.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •