Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: At strikke med vævegarn?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307

    At strikke med vævegarn?

    Jeg har en masse vævegarn liggende i forskellige kvaliteter på spoler og i 'bundter'. Men da jeg ikke har plads til min væv, tænkte jeg, at det måske kan bruges til strik i stedet.

    Er der mon nogle af jer erfarne strikkere derude, der kan fortælle mig, om man kan strikke i vævegarn, og hvad jeg i så fald evt. skal være opmærksom på?
    Mvh. Mormal.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg har strikket et sjal til min mor - med Hundeulds egen opskrift - i en rest kamgarn (det var meget tyndt, så jeg brugte dobbelt tråd og pind nr. 5 og 6). Og min mor blev glad for det. Det var godt nok, at strikke af. Jeg købte det for at væve en plaid. Det var det garn, jeg fik til overs, jeg brugte til sjalet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tak for dit svar, Strikkelene.
    Er der ikke andre, der har erfaringer med at strikke (eller hækle) i vævegarn?
    Mvh. Mormal.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg har noget tykt vævegarn - måske tæppegarn - det strikker jeg hjemmesko af - det er stærkt og varmt.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har også en del varmestuegarn liggende, som jeg tror er vævegarn. Det er ikke godt at strikke af siger Strikke Marie. Kun som Inge K skriver kan det bruges til hjemmesko. Så prøv lige at spørge Strikke Marie.
    Knus Rita

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •