Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Øv min søvnige hånd

  1. #11
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Er der nogen af jer der har samme problem?
    Velkommen i klubben. :-/

    Sådan har jeg haft det, siden jeg var 17 år.
    Da jeg blev konditor/bager gik det over i smerter, og i dag, hvor jeg bruger meget tid foran pcen, har jeg mindre smerter, men er tilbage til den sovende fornemmelse, nu blot meget mere end dengang.

    Jeg skal opereres for det, når jeg engang lige kan sætte x antal uger fra. Det er begge hænder, den er gal med ved mig.

    Jeg fik engang et råd af en læge, der fortalte mig, at jeg kunne stoppe de eventuelle smertende fornemmelser ved at presse tommelfingeren hårdt ind på blodårene på undersiden af håndleddet, og så tælle til ti. Det virker fint, og tager den værste smerte, og vækker dem lidt.

    Ind imellem tager jeg et par dage, hvor jeg, GYS, slet ikke strikker, bare for ikke at overbelaste dem for meget igen.

    Hvis jeg var dig, og havde tid til at holde hænderne i ro i et par uger, så ville jeg gå til lægen med det...

    Nette

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Efter mange år som sygehjælper i ældreplejen og meget strik, havde jeg samme problem i venstre hånd og jeg tabte også alting. Jeg blev operet for Carpal Tunnel. Men desværre er det begyndt i højre. Men jeg har også fundet ud af hvis jeg holder nogle pauser og gør lidt håndledsgymnastik som Galleri skriver hjælper det.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Tak for de gode råd, jeg tror jeg prøver de der håndledsøvelser som flere har skrevet om.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    14
    Hej
    For to år siden fik jeg opereret begge mine hænder for carpal-tunnelsyndrom, det er det bedste jeg nogensinde har gjort, det er som at få to nye hænder. man vågner ikke om natten ved at hænderne sove, man taber ikke ting mere, og man her ikke ondt mere. den speciallæge jeg blev behandlet af han fortalte at det ikke bare var noget man skulle gå med i mange år for så var det ikke sikkert at en operation kunne hjælp. så gå til lægen og blive sendt videre til speciallægen.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af marie Se meddelelser
    Hej
    For to år siden fik jeg opereret begge mine hænder for carpal-tunnelsyndrom, det er det bedste jeg nogensinde har gjort, det er som at få to nye hænder. man vågner ikke om natten ved at hænderne sove, man taber ikke ting mere, og man her ikke ondt mere. den speciallæge jeg blev behandlet af han fortalte at det ikke bare var noget man skulle gå med i mange år for så var det ikke sikkert at en operation kunne hjælp. så gå til lægen og blive sendt videre til speciallægen.
    Godt at høre at det har hjulpet dig. Jeg døjer dog ikke med de andre ting, "kun" med at de sover når jeg strikker og så en smule når jeg holder for hårdt fast på bilrattet. Jeg har aldrig oplevet at tabe noget pga. det.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    fandt lige denne side, da jeg skulle læse lidt om carpal tunnel syndrom. jeg har selv gener men de ligner ikke helt den beskrivelse...

    Men der er ihvertfald nogle gode øvelser der er velbeskevet:

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/tema...nel-syndromet/

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •