Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: tåen?

Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup

tåen?

Nu troede jeg ikke, jeg kunne srikke strømper, men det går alligevel ok, men jeg syntes ikke tåen er blevet så pæn. Hvordan laver I den?

Dytter

OPR1 Gæst
    Jeg gør sådan:
    I slutningen af hver pind strikkes de 2 sidste masker sammen på hver anden omgang 5 gange
    Herefter strikkes de 2 sidste masker sammen på hver omgang indtil der er ialt 8 masker tilbage.
    Bryd garnet og træk det igennem de sidste 8 masker

Isanna Gæst
    Når jeg strikker tå gør jeg sådan:

På 1. p tager jeg ind i slutningen
    På 2. p tager jeg ind i begyndelsen
    På 3. p tager jeg ind i slutningen
    På 4. p tager jeg ind i begyndelsen

Det gør jeg på hver anden omgang 4-5 gange, derefter på hver omgang til der er 10-12 masker tilbage i alt. Derefter vender jeg vrangen ud og strikker tåen sammen.

Det er vel at mærke når jeg strikker på 4 pinde - hvad jeg ikke gør mere.

I stedet strikker jeg på rundpind med Magic Loop - magisk løkke.
    Det betyder at jeg strikker halvdelen af maskerne ad gangen - og ikke kun en fjerdedel. Det betyder at jeg tager ind i både begyndelsen og slutningen af hver halvdel af maskerne.

For magic loop se her: www.paapinden.dk

Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby

Sådan laver jeg tåen

Der tages ind i hver side af foden. Strik r til de sidste 3 m på 1. p, 2 r sm, 1 r. 2. p: 1 r, 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over, strik resten af pinden r. Strik 3. p som 1. p og 4. p som 2. p. En omgang r og indtagninger igen. Indtagninger på hver 2. omgang til der er 4 m på hver p. Sæt 1. og 4. p´s m på en pind og 2. og 3. p´s m på en anden p. Sy m sammen med maskesting fra retten.

Håber det hælper. Skriv hvis det ikke er helt forståeligt.
    Vh. Jeanet

Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland

tåen?

Hendes Verden har en håndarbejdskole med forskellige tåafslutninger

http://www.hendesverden.dk/handarbej...darbejdsskole/
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Mosterkoster Gæst
    Jeg har som regel 63 m på pindene. Når jeg skal lukke til tå gør jeg følgende:
    2 r. sm. 5 r. gentager til slutningen af rækken. 5 p. u. indtagning. Dernæst 2 r. sm. 4 r gentager rækken ud og 4 rækker u. indtagninger. 2 r. sm 3 r rækken ud. 3 rk. u. indtagninger. Sådan fortsætter jeg til jeg har 9 m. tilbage. (tror jeg nok, kan ikke huske det) og så trækker jeg tråden igennem alle maskerne.
    God fornøjelse med den afslutning du vælger.

Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Jeg strikker bare de to sidste masker på hver pind sammen, til der ikke er flere. Ret enkelt, men resultatet er okay, synes jeg.
    Mvh. Mormal.

Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Min mand har bestilt 5 par, et til hver arbejdsdag, så jeg tror, jeg prøver de forskellige forslag, og ser hvilken jeg syntes bedst om.
    Tak for hjælpen.

Dytter

KaL Gæst
    Jeg bruger altid en opskrift hvor man strikker fra tåen og op - på den måde får man en tå der er er stort set usynlig....alternativt kan du tage lidt ind i hver side og så sy maskerne sammen med maskesting

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Jeg strikker tit tåen fodformet. Så er der ikke noget "overskud" der fylder i skoen.
    Knus Rita

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •