Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: Opskrift til pompongarn søges

lkannik Gæst
    jeg strikkede et halstørklæde sidst, Netto havde garnet på tilbud.

jeg slog 6 masker op, og strikkede, til jeg havde brugt 3 nøgler.

jeg strikkede på pinde 3 eller 4 - det er lettere end de tykkere pinde, der angives - der strikkes på "mellemtråden og ponpon'erne ligger imellem - strikkede tørklædet på en aften

Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lkannik Se meddelelser
    jeg strikkede et halstørklæde sidst, Netto havde garnet på tilbud.

jeg slog 6 masker op, og strikkede, til jeg havde brugt 3 nøgler.

jeg strikkede på pinde 3 eller 4 - det er lettere end de tykkere pinde, der angives - der strikkes på "mellemtråden og ponpon'erne ligger imellem - strikkede tørklædet på en aften
    Må vi se et billede af dit tørklæde ?

Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    prøv at se denne tråd igennem
    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=7400
    Med venlig hilsen Steffen

Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

ildogvand Gæst

Hmn.

Jeg har købt noget af garnet i Netto, troede at det passede til opskriften i Ingelise, men det er ikke det samme garn, løbelængden er meget længere, og i Ingelise anbefaler de pinde 10 på netto garnet pinde 5. Jeg har forsøgt at strikke en skuldervarmer/bolero, men har brugt pinde 7 får at det ikke skulle blive for kompakt. Den er ikke blevet helt god, det er ikke faconen den er fin nok, men det er ligesom om man skulle have sørget for at pompomerne skulle have været puttet ind i..... så nogle steder er de på række og andre steder ligner det kludder...... Tænker om det havde passet hvis jeg ikke havde skiftet pinde nr. men så bliver det alt for tæt :-(

Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Danmark. Brøndby
    Hej

Har lige været nede hos den lokale garndame, hun har lige fået nogle hjem på tasker, tæpper og puder.
    så de kan fåes.

MVH
    Hæklemusen/Tina

Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    det der er vigtigt er at du har det korrekte antal masker mellem hver pompom ellers kommer pompomerne ikke til at ligge korrekt, nettos garn skal der kun være en maske mellem hver pompom , det jeg købte i en garn butik, var opskriften bag på bandarolen der skulle der startes med en maske og derefter 2 i mellem hver pompom. og husk at når du slår maskerne op gælder det samme slå første maske op mellem to pompom næste i næste hul osv
    held og lykke

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Ja, Vandhunden! Jeg kan godt huske, at du og Mabape sad og strikkede med pompongarn ved vores sidste Krea Vendel møde. Det så så sjovt ud.

Der er opskrifter på strikkede sæt bestående af pulsvarmere, benvarmere og en halsvarmer str. S - L med noget stort pompongarn og pind nr. 10 i det nye Kreativ strik.

Jeg tager det med på lørdag, så kan mine Krea Vendel venner se i det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Garn og gaver i Skørping har det også. Tror hun gerne vil hjælpe
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

Tilmeldingsdato
    25 Aug 2009
    Geografisk sted
    sydfyn - 5600
    Citat Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
    Tja det kan da godt være at det ikke falder i alles smag men det er noget af det hotte her til vinter.Det har været fremme noget tid som bla ponchoer.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg strikker med det og slå op for den sags skyld. Er der slet ingen som har en opskrift eller nogle gode fif og råd?

I det nyeste "kreativ strik" , er opskrift på pulsvarmere, benvarmere og halsvarmer i pompongarn. Der er også en god (synes jeg) beskrivelse af hvordan man slår masker op, strikker og lukker af i dette sjove garn.
    hilsen fra Stumpe

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Det er jo netop dem, jeg også henviste til i Kreativ strik bladet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •