Her er et nyttigt link mere

http://www.danpa.dk/

Kopieret fra deres forside:

Her kan du søge registreringer
over privatarkiver, som opbevares i lokalarkiverne, Statens Arkiver, Det Kongelige Bibliotek samt forskellige specialsamlinger som f. eks. Det Danske Udvandrerarkiv, Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkiv, Dansk Folkemindesamling mv.

Det skal lige tilføjes at det stadig kun er begrænset hvad der er registreret her. Mange lokalarkiver er først nu ved at få adgang til at registrere heri, så det vil tage år før det er udbygget.

Hvis jeg søger på min tip-tip-oldefar Andreas Krogh får jeg dette frem:

SØGERESULTAT

Søgning på "andreas krogh" 3 registreringer Nordborg

Krogh Andreas Kirkegade 6430 Nordborg 1924-1997Nordborg flække, Nordborg kommuneSønderborg

Alssund Hotel Brogade 3 6400 Sønderborg 1761 - 1988SønderborgHjørring

Krogh, Andreas **** Andreas Krogh, skolelærer, Hjørring 1836HJ Hjørring Købstad3 registreringer

Og vælger så den rigtige, nemlig skolelæreren fra Hjørring, så kommer dette:

"Krogh, Andreas **** Andreas Krogh, skolelærer, Hjørring"
*1??? †1???
HJ Hjørring Købstad, Hjørring kommune, Nordjyllands amt
Personarkiv, begyndelsesbogstav KYderdatering:1836Indholdsresumé: AKOmfang:0 bd. 0 pk. 1 læg - 0,01 hyldemeterKlausuler:Almindelige reglerBemærkninger: Tidliger Reg. Nr.
* VhM Nr. 4620. A. 68
* J. Nr. 168/1977
* Reg. d. 14/02/1986 af LB
* Reg. d. 01/11/1999 af MSN
Særnr.: INDHOLD

1 1836 Hæfte ang. skolevæsnet i Hjørring 1 læg Anm.: bagi hæftet ansøgning om ændret fordeling af retten til tørveskær

Det kan ikke lade sig gøre at se materialet online, men bare det at finde noget på et arkiv er fantastisk, men et negativt søgeresultat betyder som sagt ikke at der ikke kan ligge noget på et arkiv, da det stadig kun er en brøkdel, som er registreret til online-søgning.

Janne