-
nette stormlund
Hej Laurine!
Ribe-rokken er kendt for at være flot - og det er den. Men jeg vil ikke anbefale dig at købe en. Jeg drømte selv om en, men er fuldstændig frafaldet den tanke, efter nærmere bekendtskab.
Der er en del problemer med dem - og de er tunge som et ondt år. De er lavet af massiv ege-træ.
så er de 5 gange så dyre som en ashford, og laver hårdere garn.
Jeg synes i den grad mine to ashford pynter ved vores pejs i hyggekrogen. Så hop du bare på sådan en.
Du kan ind imellem finde billige rokke i dba, som ikke er en ashford. Jeg har netop fået overtalt en dame, jeg hjalp med at spinde, til at stille sin væk, og i stedet købe en ashford. For første gang længe får hun lavet ordentlig garn. Man kan ikke indstille trækket på de rokke - og får derfor ofte overspundet og overtvundet sit garn alt for meget. Det bliver som sejlgarn. Lige p.t. er der en billig ashford dobbeltsnorsrok til salg i Horsens i dba - for 600 kr. Den ser fin ud på billedet - og hvis jeg var dig ville jeg virkelig overveje det,
Så se dig for - og lyt til Hundeulden. Det gjorde jeg - og det har sparet mig for mange problemer.
Venlig hilsen
Rokken
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler