Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 72

Emner: Hvis I engang kommer til Thy

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred

Tuftum bakker

I skal da lige se det dejlige sommerhus vi havde lejet.

kort-800.jpg Det var i det her område vi bevægede os i

huspil-800.jpg Ved pilen huset vi boede i helt ude på skrænten.

6-800.jpg 5-800.jpgUdsigten fra skrænten

3-800.jpg 2-800.jpg Hygge med strikke tøjet blev der også tid til, vores udsigt ind over Struer fra stuen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg har også besøgt Jenle engang sammen med min mor og søster. Og Toftum Bakker var vi forbi Langfredag på vej hjem fra Lemvig, hvor vi havde set udstillingen af Dronning Margrethe 2's malerier og bispekåber på Museet for religiøs kunst.

Nu vi snakker om Thy, så kan vi jo også tale om øen Mors. Nykøbing Mors er en hyggelig købstad og man kan altid besøge det gamle Morsø Jernstøberi og det gamle kloster (som jeg selvfølgelig har glemt navnet på). På Nordmors er der jo Moler museet og Skarregård. For ikke at tale om Hanklit. I kan jo tage færgen over fra Neessund (Næssund), der er lige i nærheden af Hurup i Sydthy. Ellers er der jo broerne: Vildsundbroen og Sallingsundbroen. Og så er jeg jo ved at glemme Jesperhus Blomsterpark.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    En strikkegarns butik der støtter varmestuestrik ligger her..

Butik 1000 ting
    Thylandsgade 20
    7755 Bedsted

Der måtte vi også hen for at hilse på Bente

bente-800.jpg

Uha gi jer nu god tid hvis i skal derind... der er virkelig 1000 ting, Bente har også de ting man ikke lige finder i andre butikker, jeg fandt en hakkenål til vtj...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk

Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Hej
    Så er det da godt at jeg bor i dette skønne område, så jeg kender det hele. 1000ting er en af mine veninder,så der køber jeg tit garn.
    Strikkefeen i Thisted er et mekka for skønne garner, der har jeg tit min gang. Så velkommen til det hele i Thy.Hilsen Kolfifi

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Vi forsætter

Thyholm Egnsmuseum
    Apotekergården i Søndbjerg
    Havrelandsvej 29
    7790 Thyholm
    Tlf: 97 87 55 55
    entre 30.- for voksne

4-800.jpg Hvad er en Apoteker gård uden et apotek..

5-800.jpg Herlig garnvinder

7-800.jpgDen her er der nok mange af os der har syet på..

8-800.jpg Systue med alt tilbehør

9-800.jpg Atter en garnvinder

10-800.jpg Fødestue med alt tilbehør, alle skabene var fulde af det man brugte.

17-800.jpg Det indbyder til hygge det køkken.

20-800.jpg Mon ikke det her er en af de første broderi maskine med hulkort

25-800.jpg Barnevogn med indbygget hul til varmedunk
    26-800.jpg

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred

Dejbjerg gruppen

I ca 1956 var jeg på ferie med min mors veninde og hendes mand rundt i Danmark. Da vi vi nede i Dejbjerg gruppen, det forgik på den måde, at vi bankede på et hus, og fik nøglen udleveret til gruppen med beskeden at var vi ikke kommet tilbage med nøglen indenf or 5 timer, så kom han ned og ledte efter os :), vi fandt døren ved noget krat , indenfor var der sort men en flagermus lygte og nogle starinlys, var der lige indefor døren. Der var også et tov, som man skulle binde fast ved døren, så kunne man altid via tovet finde ud igen. Vi begyndte at kravle ind og stødte hoved på utalige gange , men det var en oplevelse af de store for sådan en bette tøs.

Nu 2009 ville vi da lige ned og se hvordan det var blevet

Vi kom til en flot parkerings plads, og begyndte at gå derned af, der var ca 1.5 km op og ned af bakker, det kunne jeg ikke klare, men så kom der en dame forbi, hun sagde at gang besværet bare kunne køre derned, så Jens op efter bilen, og så gik det.

1a-800.jpg 1-800.jpg Vil i med ned og besøge Jens Langkniv, der nu var jævnet fin og flot ud og der var indlagt lys

3-800.jpg Man kommer ned af slisken skubber til et vissent blad for ikke af falde i det ups det var en flagermus, retter sig op ( der er ikke ret højt mange steder dernede) og sørma om man ikke lige får noget nyt hårpynt, for jeg satte hoved lige op i denne her klynge flagermus UF mærkelig fornemmelse.2-800.jpg

4-800.jpg 5-800.jpg Jens Langkniv boede og holdte til i de her huler, der var flotte beretninger om hvordan man udvandt kalken osv.

6-800.jpg 9-800.jpg Flere flagermus, der var rigtig mange, gad vide om vi havde kravlet rundt derinde i 1956, for da må de også have været der.

12-800.jpgGodt med en kaffe tår bagefter. Vi fik lige købt en Jens Langkniv bitter, det skulle prøves.

Jeg kunne ikke finde en webside om stedet, men her er der da lidt http://www.skjernguiden.dk/kirker/dejbjerg.htm

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Min far og jeg har engang været nede i Daugbjerg kalkminer (og der var hundekoldt selv om det var sommer). Men det hører jo ikke under Thy, Thyholm eller Hanherred. Daugbjerg ligger jo nede ved Viborg.

I øvrigt kunne de godt lave en film om Jens Langkniv!! Han var jo vores Robin Hood.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    En strikkegarns butik der støtter varmestuestrik ligger her..

Butik 1000 ting
    Thylandsgade 20
    7755 Bedsted

Der måtte vi også hen for at hilse på Bente

bente-800.jpg

Uha gi jer nu god tid hvis i skal derind... der er virkelig 1000 ting, Bente har også de ting man ikke lige finder i andre butikker, jeg fandt en hakkenål til vtj...
    Husk nu, at den er flyttet til Vestervigvej 84. Lige skråt overfor Sparkøbmanden på hjørnet af Vestervigvej og Morup Møllevej.

Jeg sætter lige dette link ind her: http://www.bedsted-thy.dk/1000ting Det er Bedsteds gamle mejeri.

I Aagaarden kan man vist også leje sig ind til overnatning i det gamle stuehus: http://www.aagaard-tekstil.dk/

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •