Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Rensning fliser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Rensning fliser

    Så har Haven været ude og kæmpe med myrene, de har jo forsøgt at vælte alle fliserne fra neden af.

    Når de var lagt på plads igen, bliver der smidt grus med små sten henover, så bliver der ellers fejet nogen gange i flere dage.

    Men al den fejeri gør noget andet, det renser nemlig fliserne for det grønne , så der bliver fejet over alle fliserne, så de er pæne igen..
    Dejligt fri for brug af kemikalier..
    På at kigge på det 4 billed, der har de forreste ikke fået en omgang endnu..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    jane72 Gæst
    Det var da smart... istedet for at bruge al den kemi som vi ellers propper naturen med i dag...

    tak for tippet...

    der er nogen (læs : mig) der skal til at feje fliser herhjemme...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Godt du kunne bruge tipset Jane, det er ikke så slemt at feje, jeg sørger for jeg er i solen, så bliver man i så godt humør.
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-03-2009 kl. 08:12
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi har 2 slags myre her på grunden, over i den "vilde" afd. har vi en myrer tue 1 x 1 meter i omkreds og p.t. 40 cm høj, det er skov myrene der bo der, de kommer aldrig over på den "tamme" side, men de almindelig myre, dem er jeg hårde ved, for de "vælter" fliser som bare fanden, og da der er 80 kvadratmeter der er dækket af fliser, så er der krig

    1. Skær græskanter ,
    2. Alt kogende vand her fra huset ( kartoffelvand - pasta vand osv.) der er der salt i, og spilkogende vand med salt over myrer bo = mange døde myre, og der kommer ikke nogen lige med det sammen, det samme sted, jeg tror ikke de kan lide kogende saltvand.
    3. Hvis de overmander os, såsom ferie osv. så er det myrer gift.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja vi står nogen gange og kigger på den store myretue ( skovmyre) de godeste hvad de kan slæbe, selv nu hvor der kun er meget lidt gang i den, så finder de lige et blad, afsted med den...

    Og finder du et dødt dyr, så prøv at lægge det ned i sådan en myretue, der går ikke længe, så er der kun knoglerne tilbage. de er nogle gode skraldemænd de myre. BARE DE BLIVER VÆK FRA MINE FLISER
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så står den på flise fejning igen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vi oplevede noget pudsigt forrige år, hvor vi var invaderet af myrer på vores terasse. Vi havde prøvet div. husråd, men måtte til sidst ty til Baythion, tror jeg det hedder, de her små hovedpuder man oplyser i en vandkande, og vander udover de steder hvor myrerne er.

    Der hvor vi havde vandet, blev fliserne som nye uden at vi skulle gøre noget som helst. Også der hvor fliserne var helt glatte af grønne alger fra vinterens våde og mørke tid, som har det med at "gro" helt ned i huller og sprækker på fliserne.

    Men det er en meget dyr løsning, hvis man har et stort fliseareal, og nok ikke så miljøvenligt, men uhyre effektiv, og det holdt hele både myrer og alger væk fra fliserne hele udesæsonen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.851
    Og så er der det gode ved saltvand (eller bare salt, der bliver drysset ud), at det får ukrudtet til at visne, så man lige kan fjerne det uden besvær (rive, feje eller pille det op med fingrene). Min mor køber gerne fint bordsalt i Aldi (der er det billigst) i store mængder og drysser ud, hvor hun ikke vil have udkrudt. Og det virker. Når det regner, så kommer saltet ned i jorden rundt om rødderne på ukrudtet og det visner.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Vi oplevede noget pudsigt forrige år, hvor vi var invaderet af myrer på vores terasse. Vi havde prøvet div. husråd, men måtte til sidst ty til Baythion, tror jeg det hedder, de her små hovedpuder man oplyser i en vandkande, og vander udover de steder hvor myrerne er.

    Der hvor vi havde vandet, blev fliserne som nye uden at vi skulle gøre noget som helst. Også der hvor fliserne var helt glatte af grønne alger fra vinterens våde og mørke tid, som har det med at "gro" helt ned i huller og sprækker på fliserne.

    Men det er en meget dyr løsning, hvis man har et stort fliseareal, og nok ikke så miljøvenligt, men uhyre effektiv, og det holdt hele både myrer og alger væk fra fliserne hele udesæsonen.
    Det er også det vi bruger når vi er på ferie, og det er rigtig fliserne bliver rene, så det er nok ikke lige det vores grundvand skriger efter... så kogenvand er det fortrukne..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •