-
Hjælp til konfirmand
Hejsa..
Jeg skal gerne igang med at lave små konfirmander, til min søns konfirmation, har købt en opskrift/mønster fra Stenboden 9611, men når jeg har lavet ansigtet, som bliver fint nok, går det i kludder, og når jeg har lavet den færdig ender det med at ligne en præst med kjole, det ligner overhovedet ikke den søde lille fyr på billedet af opskriften.
Indtil række 7 er jeg helt sikker på der ikke er fejl, MEN min mistanke ligger til at det er række 8 fejlen sniger sig ind, uden jeg selv kan finde den fejl. I opskriften står der:
2b/, 2 x 2a, 1d sy i a-midtperle fra omgang 5, stb r-perlen og videre ig a midtperle, 2 x2a/, 3 x 2b/, sy en frem efter omg.
9. 3a i a+f,
Der står jo stb r-perlen, men hvad er r-perlen, der bliver slet ikke syet med noget r?? Uhh jeg fatter slet ikke denne her opskrift, men vil så gerne have de små konfirmander, som bordkort. Håber der er en eller anden sød person, der kan hjælpe mig lidt på vej.
Venlig hilsen
Vivi
-
Hej Vivi
Jeg er meget sikker at jeg har opskriften så jeg vil gerne prøve at hjælpe dig. Jeg skal bare lige hjem fra arbejde først, så jeg vender tilbage senere i dag/aften.
Hilsen Lene
-
Hej Vivi
Det er en tyrkfejl, og jeg har i mit mønstre noteret d-perlen.
Så den rigtige række er
8: 2b/, 2 x 2a, 1d sy i a-midtperle fra omgang 5, stb d-perlen og videre ig a midtperle, 2 x 2a/, 3 x 2b/, sy 1 frem efter omg.
-
Hej Vivi
I min opskrift er r-perlen også blevet ændret til en d-perle.
God weekend
Lene
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler