Det er noget fantastisk flot arbejde i laver og jeg kan se, at det får jeg aldrig lavet, så til Klasus: Du skal ikke tænke på det med opskrift til mig, jeg nøjes med at beundre jeres arbejde.
![]() |
![]() |
|
Det er noget fantastisk flot arbejde i laver og jeg kan se, at det får jeg aldrig lavet, så til Klasus: Du skal ikke tænke på det med opskrift til mig, jeg nøjes med at beundre jeres arbejde.
mønstret er ikke så svært endda - jeg havde ventet noget der var vanskeligere at strikke - med hensyn til det sidste mønster så skal det bølge forneden jeg har strikket en bluse med det mønster og det er rigtigt flot med den buede kant.
jeg er lige begyndt på mit 5. nøgle og p. 7 så det hjælper da på det![]()
knus Minniesmor![]()
Her går det også fremad med sjalet. Jeg har dog været frem og tilbage på den samme pind nogen gange i Mini Vine Lace mønsteret; Men mest p.g.a.
tællefejl, da jeg ville undgå alt for mange ventemasker.
Jeg forestiller mig at kanten fra stjernesjalet måske kan bruges ellers tror jeg som Strikkelene foreslår en fin hæklet kant vil kunne bruges; Men den tid den glæde.
I det sjal, jeg strikkede til min mor med Hundeulds opskrift, hvor jeg slog 9 masker op, er der også en lille bue ind i nakken. Men det gør da ikke noget! Det kan da ikke genere nogen!
Hostrik skrev:
Det var bare Hostriks ide, jeg kommenterede! Jeg tror altså, at det vil se flot ud med en spændende hæklet kantbort i kanten.og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
Så har jeg spændt ud.
Det endte med, at jeg syede nakken sammen med maskesting, for jeg kunne ikke have det hak, det gav forstyrelser for mit øje!
og når først det er spændt ud, tror jeg ikke det ses.
Salet er i ryggen 106cm og i vingefang 220cm
Så det hat en pæn stor størrelse.
Den er ikke spændt hårdt op, så man kan let ligge 20cm til i vingefang + 5cm til i ryggen!
Foto.sengen har ikke den perfekte farve til at vise det endelige resultat, men det kommer når den er tør.
Jeg tror ikke der bliver hæklet en kant om mit.
Hilsen Jane fra Hostrik
![]()
![]()
Det er godt nok blevet RIGTIG flot.
Utroligt så mange skønne sjaler der bliver til
Det ser rigtig godt ud Hostrik.![]()
Strikke Marie,
Jeg var bare lige nødt til at kommentere det her!
Som Minniesmor også har skrevet, så SKAL Mini Vine bue til sidst - jeg synes da godt nok, at det er charmerende- i hvert fald sådan som det ser ud på billedet til sjalsopskriften.
Så det er altså nok bare smag og behag,
om man kan lide at det buer i kanten!
PS: Undskyld hvis jeg har misforstået dit indlæg - og det måske er overgangen mellem mønstrene og ikke selve den yderste kant, du omtaler ...
Sidst redigeret af strikketøsen : 23-01-2009 kl. 17:23 Årsag: Tilføjelse af PS
Ja, det er overgangen mellem mønstrene, jeg mener. Der er sammenfald nogle steder (læs var....for jeg har pilet op), og det gjorde det forkert at se på visse steder, hvor det nærmest så ud som om, jeg havde strikket forkert - netop fordi nøæste mønster buede, og dermed trak en smule i mønsteret før.
Det, der ellers buede for meget til mit andet øje, var selve retkanten, og ikke afslutningen. Nu prøver jeg at rette så meget som muligt, og er startet horse shoe lacen et andet sted i diagrammet, så det gerne skulle blive bedre. Nu må vi se om det bliver det?
Jeg er ikke nem at stille tilfreds.
Flotte sjaler, Hostrik og Lis Ai, og Sulles er såååååflot i farven.
Hilsen Strikke Marie