Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 23 af 41 FørsteFørste ... 31319202122232425262733 ... SidsteSidste
Viser resultater 221 til 230 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Gud ske lov det var ved at drive mig til vanvid. Aldrig har jeg haft et strikketøj, der har været så bøvlet. Havde besluttet at aftenen i aften var den sidste, jeg ville bruge på dette sjal. Hvis det ikke kunne passe ind i mit "firkantede" hoved så måtte jeg lade det gå..............

Nå, men nu er jeg så gået helt tilbage til kilden, og har brugt det jeg har lært ved at lave 6 "Revontuli" sjaler. En ordentlig kant, der kan bære et sjal med så tykt garn, og gemme de grimme udtagninger.
    Jeg tager også kun ud på retsiden, og har valgt - som i "Revontuli", at der kun er een midtermaske med samme udtagninger som på det - altså på hver side af midtermasken.
    Det er noget med at min forstand kan ikke have den assymmetri, der opstår når man tager et trekantet sjal og putter udtagninger ind der går over 4 masker + 2 midtermasker. Det er for mig som en ligning med ulige og lige antal, der altså ikke stemmer.

Nu ser mit altså sådan her ud - og det ligner den røde klud jeg googlede mig frem til skulle være det originale "English mesh lace". Så nu fortsætter jeg, og har allerede et nyt i tankerne til svigerinden - men det skal kunne gå i vaskemaskinen.

Victorian Lace shawl rok 5.jpg

Victorian Lace shawrok 4.jpg

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Til Strikketøsen: jo, jeg kender godt ssk fra de engelske opskrifter, jeg tænkte bare på dem, der ikke har prøvet det før. Måske ville det være forvirrende at se noget på videoen, og i det skrevne mønster noget andet (mener der mangler det med at man til sidst strikker dem ret sammen gennem de bagerste lænker som vist i videoen).

Jeg var ihvertfald i nogle sekunders manglende fokusering på rettelserne så forvirret, at jeg var ved at opgive. Du kunne vel læse desperationen i mine bogstaver........?
    Nå, men nu blev jeg så nød til at tænke lidt selv også.

Jo længere jeg strikker på dette sjal, jo mere kan jeg indse, hvor mange søvnløse nætter dig og Klasus har haft. Kæmpe arbejde I har gjort.
    Tusind tak.
    Strikke Marie

klasus Gæst
    Ved ud hvad Strikke Marie - Det er altså den flotteste "English mess" (jeg har stavet forkert med vilje - for det er altså noget mess!) jeg har set indtil nu, og hvis du er med på'en skal det være starten på Rokkens sjal á la Victorian Lace når jeg får den endelige afgørelse fra Kulturministeriet.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Er gået igang med en strikkeprøve af mini vine mønsteret
    Fordi jeg ikke kunne få det til at passe.
    Og så er det jeg spørger : skal der være 7 eller 10 ventemasker i siden inden jeg strikker dem med i mønsteret ?
    Jeg strikker efter original opskriften.
    hilsen Tina

hvad skal jeg nu finde på

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Luffedreng.
    Jeg kan huske, at jeg så et eller andet sted på Yahoogruppens tråd, at der var en lille fejl i mini vine mønsteret, men ved ikke helt hvor.
    Vil se om jeg kan tjekke det senere idag.
    Skal lige ud og motionere, og muligvis aflevere noget varmestuegarn langt væk, men det er ikke afgjort endnu.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Hvor det virkeligt flot strikke marie.
    Det giver jo harmoni

er der et diagram på det mønster ?
    eller en beskrivelse?
    Hilsen Jane fra Hostrik

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Ja hvorfor skulle der ikke være fejl i dette mønster også !!!
    God tur strikke marie,håber der er andre der kan hjælpe,så jeg kan komme videre.
    hilsen Tina

hvad skal jeg nu finde på

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Det er "Kat Le Fevre" der har udtænkt det store regne og dividere arbejde. Jeg har simpelthen gennemgået trådene og de mange forskellige versioner, der er af fortolkninger på det sjal. Der er mange muligheder.
    Jeg har valgt denne version, da den ligner det jeg har lært fra "Karen Noe" (mit allerførste strikkede sjal). Samme metode benyttede jeg til nogle af Revontuli sjalerne.
    Kanten bliver mere stabil og slides ikke så let som en alm. opslåningskant gør.
    Måske ville jeg lige prøve en version med to kantmasker i hver side. Kan ikke beslutte mig for om den bliver FOR tydelig med tre. Men nu bliver det bare de tre på dette her.
    Send lige din mail til mig, så kan vi udveksle lidt nærmere.
    Jeg har også tænkt: Der er da ikke meget, der ligner det oprindelige sjal mere, så ..................?
    Nå, kan også se på de 85 sjaler der er strikket på ravelry, at der er nogle, der har valgt et andet mønster til det første.. Det kan jeg godt forstå, for det er da ved at tage pippet fra een, med det rod.
    Det der undrer mig, er at Elann ikke har lavet en side med Errata/fejl. Det er der jo mange andre der gør, når de opdager det.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Jeg fandt dette diagram til english mesh lace:

http://knitty.com/ISSUEwinter07/PATT...acehenley.html
    Hilsen Jane fra Hostrik

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    Er gået igang med en strikkeprøve af mini vine mønsteret
    Fordi jeg ikke kunne få det til at passe.
    Og så er det jeg spørger : skal der være 7 eller 10 ventemasker i siden inden jeg strikker dem med i mønsteret ?
    Jeg strikker efter original opskriften.
    Altså: Når du bruger originalen skal du have 7 + 2 i hver side og 7 +evt. 1 i midten, alt efter hvordan du laver dine midterudtagninger.
    Grunden til at det er +2 i siden er at du hele tiden skal starte/slutte med enten 1 eller 2 ret.
    Der står 7 +3 i opskriften men det er blot fordi man lægger fx de 2 startmasker sammen med den ene slutmaske, hvilket giver de 3.

I diagrammet har jeg flyttet en retmaske - der hvor der skulle strikkes 2 - ind i mønstret, da jeg fandt ud af at det i sidste ende gav samme resultat og så kunne jeg nøjes med at koncentrere mig om de 7 mønstermasker!

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •