-
-
migselv1948
Når det fad er dit første arbejde med glas,
glæder jeg mig til at se dine kræmmerhuse.
Venlig hilsen
Rokken
-
supersine669
WAUW - multi-kunster Parkie
Sidst redigeret af OPR1 : 29-12-2006 kl. 09:55
Venlig hilsen
Rokken
-
strikkemor
Nøøj et smukt fad Parkie
Kan næsten ikke vente med at se dine kræmmerhuse
Som nævnt en gang tidligere, så har jeg prøvet at lave nisser og ringe ud af glas på et kursus en gang, og det er vildt spændende. Hvis man bare havde en ovn.......jeg maler også porcelæn og det kunne jeg også godt bruge en ovn til, men træerne vokser jo ikke ind i himlen, og hvor skulle jeg også have plads til det...foruden alt mit garn, kortting, staffeli, lærreder mm.
Jeg "nøjes" med at få brændt i vores aktivitetscenter herude, hvor vi mødes hver mandag aften med vores forskellige hobbies.
Du har vel selv en lille ovn ik´?
Sidst redigeret af OPR1 : 29-12-2006 kl. 09:56
Venlig hilsen
Rokken
-
Parkie
Nej jeg har ingen ovn, den koster jo en herregård,så jeg benytter værkstedet på Sønderborhus. I dag har jeg lavet et aflangt irgrønt fad, som min datter skal have i julegave plus 10 kræmmerhuse
I skal bestemt ikke tro at det er noget særligt, for det er såmænd bare to stykker trekantede glas med spidsen nedad, som bliver smeltet sammen om en kobbertåd som stikker uden for ( hanken ). Altså kun flade trekanter med en hank. De kommer først i ovnen på mandag, og bagefter skal de smøres med en pasta så de kommer til at se "frosted" ud. Kan bruges til at hænge i vinduet eller på juletræet. Er kun 10 - 12 cm høje
Kan af gode gunde ikke vise jer fotos endnu.
Hilsen Parkie
Venlig hilsen
Rokken
-
-
sofussofus
FLOT - FLOT - FLOT
Det grønne fad er utrolig flot - lige mine farver!
Er det en dyr hobby? Jeg tænker både materialer, redskaber og så det at få glasset brændt?
Sidst redigeret af OPR1 : 29-12-2006 kl. 09:56
Venlig hilsen
Rokken
-
Parkie
Sofussofus skrev:
Er det en dyr hobby? Jeg tænker både materialer, redskaber og så det at få glasset brændt?
Da det kun er vinduesglas jeg arbejder med er prisen overkommelig,
men når det drejer sig om Bullseye-glas, så koster det jeg ved ikke hvor meget. På Sønderborghus, der er et medborgerhus, må man benytte værksted, værktøj, forme og ovn gratis, hvis man køber materialerne. De forlanger blot at man har været med på et grundlæggende glaskursus først. Det var jeg så for tre år siden, så det var næsten som at begynde forfra igen.
Et stykke alm. glas koster 250 Kr. og rækker til det grønne fad, 10 kræmmerhuse og fire andre skåle / fade.
Venlig hilsen
Rokken
-
mette
Jeg har med stort held brugt sølv- eller guldtuscher på glas .... jeg havde lavet nogle engle der savnede lidt pynt, og er det ikke noget der skal vaskes op kan det sagtens holde.
Venlig hilsen
Rokken
-
Parkie
Til Anja & Mette
Det er altså med vilje jeg har undladt at dekorere kræmmrhusene.
De skulle først ha' været frostede, men det gik jeg fra..
Hilsen Parkie
Venlig hilsen
Rokken
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler