Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 14 af 15 FørsteFørste ... 4101112131415 SidsteSidste
Viser resultater 131 til 140 af 141

Emner: 2 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 2

strikketøsen Gæst
    Jeg har hørt fra amanda-m, som der er kommet en del i vejen for, så vi skal ikke vente på taskebillede.

Så mangler vi at høre fra:
    8. SanneG
    15. Futte

Hvis jeg ikke har hørt noget inden fredag, må arbejdet med afstemningen sættes igang uden disse tasker.

I øvrigt betyder det, at amanda-m ikke er med i afstemningen, at vores reserve: Wendi indtræder i afstemningen!
    Sidst redigeret af strikketøsen : 28-08-2008 kl. 12:14 Årsag: Tilføjelse ....

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg skal ud at købe strikkepinde str. 7 i dag. Og så vil jeg prøve at strikke mig en taske (kan godt gøre det samtidig med sjalerne, jeg også skal strikke). Mon det gør noget, at jeg strikker bunden lidt tættere (pind 7) og resten af tasken på rundpind nr. 9 (den har jeg)? Eller bliver det for "bøvlet", når jeg bagefter skal valke/filte tasken? Garnet er til pind 5 - 5½.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg skal ud at købe strikkepinde str. 7 i dag. Og så vil jeg prøve at strikke mig en taske (kan godt gøre det samtidig med sjalerne, jeg også skal strikke). Mon det gør noget, at jeg strikker bunden lidt tættere (pind 7) og resten af tasken på rundpind nr. 9 (den har jeg)? Eller bliver det for "bøvlet", når jeg bagefter skal valke/filte tasken? Garnet er til pind 5 - 5½.
    Strikkelene,

Det tror jeg sagtens du kan gøre - jeg valgte selv pinde 5 og 5½ til bunden og så pinde 6 til resten af tasken.

Faktisk mener jeg, at der er frit slag på "alle pindestørrelser" fra 3 til 9. Der er ingen regler - bortset fra at pindestørrelsen og garntykkelsen selvfølgelig får indflydelse på det færdige resultat!

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Tak Strikketøsen!
    Jeg ved jo godt, at tasken skal strikkes med store, løse masker og den skal strikkes meget stor, da den jo krymper, når den bliver filtet/valket. Jeg vil bare lige så stille gå igang med den og jeg ved ikke nøjagtig, hvornår jeg får den færdig. Den bliver nok rund.

Tina Gæst
    Jeg startede også så småt på tasken i går.
    Havde lover mig selv, at når dysten Norge/Danmark var færdig, skulle jeg prøve at lave mig sådan en taske.

Rigtig god fornøjelse til dig Strikkelene.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Tak Tina!
    Også god taskestrikkearbejdslyst til dig!

Min bliver stribet i 6 farver (1 af farverne har jeg 2 nøgler af og har tænkt, at bruge det ene nøgle i bunden). Og så vil jeg nok lave en strikkelise strikket snor, at bruge til tasken. Så strikker jeg bare huller for oven i tasken. Så kan den blive til en rund skuldertaske à la lille køjesæk.

Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    hej tina !
    godt gået
    håber det bare går derud af for dig.
    rigtig go´fornøjelse.
    GLÆDER mig til, at se din nye taske, både farven og faconen.
    ih det er spændende, sýn´s jeg.

Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Havde lover mig selv, at når dysten Norge/Danmark var færdig, skulle jeg prøve at lave mig sådan en taske.

kinoll

Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    igen tina !
    det første skriv (ovenover) sagde den error til, så derfor for du så lige ( kan jeg se nu) både første og andet skriv!

så er det da ikke lige til, at overse VEL ?
    hul i hue´n hvor er det bare godt
    du lige gi´r dig selv tid til en ny taske ind imellem alle
    huerne til varmestuen.
    ih hvor er jeg spændt på,
    at se din nye taske og hvilken en/ flere farver du har valgt.
    jeg ønsker dig rigtig go´strikketaskefornøjelseslyst.

Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser

Sidst redigeret af kinoll : 03-10-2008 kl. 17:19 Årsag: grundet error i første "skriv" ved send svar.
    kinoll

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jeg er også spændt på min! Men jeg skal lige starte på den først. Og jeg strikker den ud-i-et, så jeg hverken skal sy eller hækle noget sammen bagefter.

Jeg vil nok kun bruge opskriften til at sikre, at bunden bliver stor nok - at jeg får taget masker nok ud.

Tina Gæst
    Min taske skal være rød. Elsker den farve

Jeg strikke bare som der står i opskriften ell. næsten da.
    Er jo ikke nogen ørn ud i strikkerier

Men jeg har også lige sluppet min dankort løs hos Impaz - de har jo en masse gode tilbud.
    Jeg bestilte noget alpaka i støvet grøn. Og hvis den 1. taske her bliver god, så tror jeg jeg skal strikke mig en mere, måske bare en anden model.

Tak tak kinoll

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •