Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 14 af 16 FørsteFørste ... 410111213141516 SidsteSidste
Viser resultater 131 til 140 af 155

Emner: 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    min taske skal være lilla ,jeg fandt den sjoveste forretning i vadum ude på landet den hedder nr 103 aldrig har jeg set så meget garn på så lidt plads og en meget flink og behjælpsom dame der ekspederede den kan absolut anbefales. tasken skrider frem men jeg tror at jeg har for lidt garn så jeg må vist ud på en køretur mere .

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    min taske skal være lilla ,jeg fandt den sjoveste forretning i vadum ude på landet den hedder nr 103 aldrig har jeg set så meget garn på så lidt plads og en meget flink og behjælpsom dame der ekspederede den kan absolut anbefales. tasken skrider frem men jeg tror at jeg har for lidt garn så jeg må vist ud på en køretur mere .
    Kan du ikke spørge om hun har en hjemmeside?

Spændende med en lilla taske, jeg glæder mig til at se den

Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Så er bunden færdig..

.... og jeg er i krise.. kan ikke strikke mere i dag og indtil i morgen eftermiddag.

Årsag...

De næste 24 timer deltager jeg i 24-timers løbet i Viborg, sammen med min løbeklub. Er godt på vej ud af døren og ind for at løbe min første runde.

Lige et billede af min bund og de 200 masker... tror min taske bliver meget stor.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    KREA SKØR og føs´da 1

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Det tænkte jeg også på, Galleri!
    Det kunne være rart, hvis butikken i Vadum har en hjemmeside.

Måske skulle jeg en dag tage på en udflugt til Vadum og besøge butikken. Det er jo lige ved Flyvestation Aalborg og der går helt sikkert en bus dertil.

Tag det roligt, Anne-Marie! Tasker kryber jo alligevel i vask! Det er jo det, der er meningen med at filte/valke noget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anne-Marie Se meddelelser
    Så er bunden færdig..

.... og jeg er i krise.. kan ikke strikke mere i dag og indtil i morgen eftermiddag.

Årsag...

De næste 24 timer deltager jeg i 24-timers løbet i Viborg, sammen med min løbeklub. Er godt på vej ud af døren og ind for at løbe min første runde.

Lige et billede af min bund og de 200 masker... tror min taske bliver meget stor.
    Den skal også være meget stor inden filtning.
    Første gang jeg lavede en taske, synes jeg simpelthen at det var et gigantisk stykke arbejde jeg sad med, men efter filtning var den lige som den skulle være

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anne-Marie Se meddelelser
    ..... .....
    Anne-Marie,

Du kan måle bredden af tasken og så taste det ind på en regnemaskine og x med 33% - det tal der kommer frem, skal blot trækkes fra målet af bredden, så har ca. det færdige mål, når tasken er valket ...

Eller regn med at tasken kryber ca. 1/3-del. Hvis den strikkes 30 cm høj, ender den på ca. 20-21 cm i højden efter valkningen.

PS: Jeg er stadig ikke nået særlig langt og nu skal jeg ud og rense afløbet i badeværelset (øv)!

Jeg må gøre status på min taske engang i aften!

Forresten (som Nette vist foreslog tidligere) - det er bedst, at vi laver en anden tråd med de færdige billeder af taskerne. Så bliver det lidt mere overskueligt det hele. Denne tråd er blevet meget lang!

Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Du godeste hvor er i hurtige Det er måske OL der får jer godt op på strikke pindene

Rapport herfra, var næsten færdig med bunden i går, da det gik op for mig at jeg nok ikke havde garn nok Hvad gør den kloge kone så..... starter forfra selvfølgelig (det er en lidenskab jeg sommetider dyrker) og denne gang med flad bund. Det kunne jeg jo ligeså godt, når nu jeg alligevel skulle starte fra BUNDEN igen

Bunden er færdig og jeg er næsten færdig med at samle masker op til siderne
    Foto følger én af de nærmeste dage
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

Mosterkoster Gæst
    Så er min taske færdig, og det er ikke den sidste jeg har lavet.

Jeg er egentlig tilfreds med størrelsen, jeg valgte at følge opskriften. Men næste gang tror jeg at jeg vil lave kroppen større.

Den er strikket med kauni på p. 4 1/2 og så har jeg vasket den 2 gange, det synes jeg var nødvendigt.

Før vask
    taske1 (WinCE).jpg

Efter vask
    Taske (WinCE).jpg

OPR1 Gæst
    Whauuu moster koster, du har sørme været kvik og hurtig med strikkepindene.

Den er smadderflot, din taske

Mosterkoster Gæst
    Tak skal du have, det er jo også OL tid, så kan man strikke en masse.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •