Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 44

Emner: Gydda's Blomsterkort

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Jeg har en plan om at lave en billed-instruktion engang . . . . . men det bliver nok først, når der engang bliver to torsdage i ugen . . . .
    Og jeg skal også passe på med at lægge en alt for detaljeret beskrivelse ud på nettet, da Leone Em jo har copyright'en på modellerne…

Men her kommer en kort beskrivelse:

Jeg bruger altid papir i kopipapir-tykkelse til liljerne.

Du tager simpelthen den udstansede figur og limer den sammen - nærmest som et kræmmerhus - ved hjælp af de små lim-flapper, der sidder i hver side af figuren.
    Bagefter svirper du bladene rundt, så de krummer sig - her kan du bruge en pincet, som du klemmer sammen og trækker i (ikke så hårdt at papiret knækker, men alligevel med en vis kraft).

Selve blomsterne maler jeg nogle gange indvendig (inden jeg samler dem) med vandopløselige farvekridt, som man først gnubber ud på en underkop eller f.eks. skæreunderlaget, hvorefter man opløser dem med pensel og vand. Man kan også sagtens bruge almindelige akvarel- eller vandfarver. Farvekridtene har bare den fordel, at de er nemme at have med sig.

Indeni blomsten limer jeg en stilk fast (en smal strimmel karton eller dobbelt papir med dobbeltklæbende folie imellem).

Støvdragerne – du kan enten bruge en punch, eller du kan simpelthen klippe dem i kopipapir, og så er spidserne enten farvet med en tus, eller de er dyppet i lim (almindelig skolelim / hobbylim af den hvide slags, som tørrer klart op) og bagefter dyppes de i flock (velourpulver). De skal så tørre inden du limer dem indeni blomsterne - ellers risikerer du bare, at det hele smasker ud.

Jeg vedhæfter lige et par billeder, som måske kan give dig en idé om hvordan.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •