Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 18 af 19 FørsteFørste ... 8141516171819 SidsteSidste
Viser resultater 171 til 180 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

Mosterkoster Gæst
    Det kan du sagtens. Det er også hvad jeg har gjort.

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Så er det blokket ud til størrelse 220 cm x 103 cm. Jeg er bare så glad for det sjal. Lægger billede på showthread senere, når det er tørt.
    Jeg glæder mig sådan til at se alle de forskellige sjaler samlet.
    Strikke Marie

Vedrørende udblokning (der var een der spurgte) så lægger jeg det i blød i sæbespånevand (endelig ikke for varmt) i ca. 30 min. Skyller det i lidt køligere temperatur end det, det bliver taget op af, og slynger det i vaskemaskinen. Herefter lægger jeg det op på håndklæder. Sætter nåle meget tæt i den øverste kant, så det er lige. Herefter trækker jeg spidsen midtpå ned til ønskede længde. Herefter den midterste tak mellem midteraksen og yderkanten, således også i den anden side. Så igen den midterste osv indtil det hele er tæt besat med nåle. Lad det ligge til det er helt tørt. Læg evt håndklæder over, hvis katten ikke kan blive fra det. Min kan ikke.
    Strikke Marie

Vedhæftet fil 17374

lige det jeg ledte efter i denne tråd, men hvad dælen gør man når det er ungerne der ikke kan holde nallerne væk

nå mangler lige en masse rækker inden sjalet er færdigt, men glæder mig til det er overstået, for så skal jeg igeng med et til min mor, da hun godt vil have et.

Knus

Tilmeldingsdato
    01 Apr 2007
    Geografisk sted
    vestsjælland 4140 Borup
    Jeg synes simpelthen i er VILDT seje til det her sjal
    Jeg mener bare der var en tråd med de færdige ???For denne tråd er da godt nok lang
    Hellet
    Kig ind på min Hjemmeside
    Medlem af Falkeklubben

Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    De er bare SÅ flotte, de sjal I har fået strikket, så nu vil jeg også forsøge mig, men der går ged i det, hver gang jeg er nået til 18. række. Jeg har printet Strikke Maries maskeantal (indlæg 9) ud, så jeg har noget at holde mig til, men alligevel

Nu forsøger jeg så for 4. gang - det må da kunne lykkes.

Bonderosen

Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Bonderosen...

Bare hæng i.... jeg er også først lige startet og har også trævlet op 3 gange... men nu er den der.

Jeg er ovre de første meget trælse og svære 24 p. Sikkent et tællearbejde, men det skal til.
    Derefter går det væsentligt nemmere.

Har også holdt mig til Strikke Maries maskeantal... det var en stor hjælp.
    KREA SKØR og føs´da 1

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Bonderosen: hvis der går helt ged i den, så vil jeg gerne prøve at skrive de første 24 pinde ned af diagrammet. Det er altid dem, der er problemet - og som skrevet før. Gør det der står i opskriften - og lad være at tænke store kreative tanker her, for så går det galt.
    Tjek efter hver retpind, at du har strikket det, du skal, så er det nemmere at forholde sig til.
    Men tro mig, vi har alle trevlet et eller andet op i dette sjal. Det holder os vågne......men du vil elske det.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Jeg er lidt forelsket i dette sjal - men det 3. diagram jeg har fundet er ikke særligt godt

Jeg har ikke prøvet at strikke diagram før - er det dødsdømt på forhånd?? Jeg tænker det men håber det giver sig selv når jeg (måske) kommer i gang

Susanne

Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Hej
    Jeg kunne også tænke mig at lave det flotte sjal,,,,meeen er der ingen som har en dansk opskrift, som jeg kan strikke efter, for jeg kan ikke læse eller tale spor engelsk mere efter mine blodpropper, så derfor spørger jeg om dansk opskrift, og jeg synes det er meget flot. hilsen kolfifi.

Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Jeg er nået til pind 52, og har 129 masker, og pind 54 er jo magen til, men her passer det ikke, når jeg når slutningen.

Jeg har trevlet vrangpind 53 og retpind 54 op et par gange.

Er der nogen, der tilfældigvis har skrevet op, hvor mange masker, der er i hver "afsats".

På min hjælpelap har jeg noteret:
    Pind 38 - 42 = 99 masker
    Pind 44 - 48 = 115 masker
    På pind 50 eller 51 har jeg så de 129 masker.

Nu prøver jeg så igen, eller holder jeg en pause på 3 min.
    Er vist lidt stædig, og kan godt se, at hvis maskeantallet ikke passer, ja så forløber mønsteret jo ikke rigtigt.

Bonderosen

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Citat Oprindeligt indsendt af kolfifi Se meddelelser
    Hej
    Jeg kunne også tænke mig at lave det flotte sjal,,,,meeen er der ingen som har en dansk opskrift, som jeg kan strikke efter, for jeg kan ikke læse eller tale spor engelsk mere efter mine blodpropper, så derfor spørger jeg om dansk opskrift, og jeg synes det er meget flot. hilsen kolfifi.
    i første indlæg der er en dansk opskrift samt link til diagrammerne

Marie

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •