Citat Oprindeligt indsendt af moster50 Se meddelelser
Ja, nu har jeg jo også meldt mig til at være varmestuestrikker. Og jeg vil også meget gerne strikke strømper. Men da jeg kun har en opskrift på strømper og jeg kun har strikket 5 par til min mand er jeg lidt nybegynder i strømpestrikning og jeg kunne da godt tænke mig forskellige opskrifter så det ikke bliver alt for kedeligt.
Zep de der strømper du har strikket ser ret spændende ud. Var det muligtmed en opskrift?
De her er dejligt nemme, for der er ikke hæl - istedet strikkes de i spiral, så de former sig efter foden. Jeg har skrevet den str., de passer bedst til, men faktisk kan de godt bruges af en lidt mindre eller lidt større fod

*xx* gentages så mange gange, det er muligt på omgang.

str. 38/39: Jeg har slået 56 masker op på strømpepind 2½, strikket ca. 3 cm. rib (2 ret, 2 vrang) derefter går jeg over til at strikke spiralen.

De første 3 omgang; 1 vrang, *2 ret, 2 vrang*, 1 vrang.
Omgang 4-6: *2 vrang, 2 ret*
Omgang 7-9: 1 ret, *2 vrang, 2 ret*, 1 ret
Omgang 10-12: *2 ret, 2 vrang*

Gentag de 4 ovenstående linier til sokken ialt måler ca. 35 cm. Strik så 4 omgange ret.

Indtagning:
1. omgang: *Strik 5 ret, strik 2 masker sammen*
2. omgang: Ret
3. omgang: *Strik 4 ret, strik 2 masker sammen*
4. omgang: Ret
5. omgang: *Strik 3 ret, strik 2 masker sammen*
6. omgang: Ret
7. omgang: *Strik 2 ret, strik 2 masker sammen*
8. omgang: Ret
9. omgang: *Strik 1 ret, strik 2 masker sammen*
10. omgang: Ret
11. omgang: *2 masker sammen*
12. omgang: Ret
13. omgang: Luk de sidste masker ved at bryde garnet og strikke maskerne, men istedet for at de kommer på en pind, trækker du for hver gang garnet helt igennem masken og slipper den.

Håber noget af det giver mening, for det kommer inde fra hovedet af og ikke en opskrift... Men ellers tager vi da bare en sludder om det

Dejligt, at du vil være med