Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: overlock katastrofe

Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg

overlock katastrofe

Min overlocker virker ikke!!!!!!!!!!! Argh, det er altså YDERST katastrofalt.

Når jeg syr på den trækker den fint stoffet ind, men det kommer ikke ud på den anden side. maskinen fortsætter med at sy og trække stof ind under trykfoden, men her stopper det så også, stoffet kommer ikke videre og maskinen står bare og syr ned det samme sted. så det ender med en stor klump af tråd.

Nu har jeg prøvet forskellige ting og fundet ud af at når der ikke er tråd i den venstre af de øverste nåle, altså den tråd der sidder på den første "spolepind" fra venstre. så kører maskinen fint. Pånær lige at det jo ikke er en rigtig overlock syning. Jeg har forsøgt at indstille den tråd uden held. Alle indstillinger er gennemprøvet, trådningen er gennemført til punkt og prikke efter manualen.
    ¨
    Jeg er ved at være lettere desperat og en smule hysterisk.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har et løsningsforslag?????????

Mosterkoster Gæst
    Jeg aner godt nok ikke hvad problemet er, men har du ikke en reparatør der er hurtig i vendingen?
    Det kan jo være noget der bare skal renses.

heel Gæst
    Det lyder lidt som om den ikke vil transportere stoffet videre... er der ikke sådan nogle riller under foden?

Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg
    det har også været min tanke at der sad noget fast der, men det er sgi da mærkeligt at den så funger fint når den ene tråd mangler

dytbåt Gæst
    For mig lyder det som om det er din nålespænding der er for stram, ihvertifald på den ene nål.

johnna Gæst

er det en 3-4 eller 5 trådet overlocker ?

er det en 3 er kender jeg den ikke så godt, hvis der er 4-5 tråde kan du bare undvære den venstre tråd
    ellers vær opmærksom på transportøre indstillingen

hilsen johnna

klasus Gæst
    For mig lyder det altså som om der er noget "fnuller" eller en tråd der "spærrer"
    Prøv en gang trykluft - MEN husk det SKAL være med vandudskilning (tør luft) - dvs. ikke fra hjemmekompressoren, men fra dåse eller evt. på et autoværsted hvor de har vandudskiller på deres trykluftsanlæg.
    Sådan en gennemblæsning får alt vores elektronik (PC'er, fjernsyn, radioer, sy- og strikkemaskiner osv.) med jævne mellemrum efter at vi har konstateret hvor lidt "fnuller" der en gang i mellem skal til at ødelægge helheden!

Så bare afsted til automekanikeren med symaskinen - De griner sikkert, men gør de det, kan de jo ikke være andet bekendt end at hjælpe

KH
    Klasus

bagger Gæst
    Har du prøvet at skifte nålen?

Dorado Gæst
    Skru stingpladen af, frem med støvsugeren, og en pensel eller børste.
    Rens maskinen godt igennem.
    Put oliedråber på maskinen, iflg. brugsanvisningen.
    Væd en tynd bomuldssnor med sprit, og træk den gennem alle trådspændingerne, som skal stå på 0 spænding imens.
    Skift begge nåle.
    Kontroller, at knivene ikke har hakker eller sidder skævt.
    Saml maskinen igen og tråd alle tråde.
    Prøv om maskinen kører.
    Hvis den gør, prøver du at fjerne venstre tråd, og ser om den nu kan køre.
    Hvis den ikke kan det, er der vist kun éen vej, og det er mekanikeren.
    Meget mere kan du vist ikke gøre

Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg
    tusind tak for alle jeres svar, dem af dem jeg ikke har forsøgt vil jeg forsøge mig med når den kære Eva (royal) er færdig med at stå og skamme sig. Lige nu er symaskinen tvangsindlagt til at hakke igennem en såkaldt overlock, men nøøøj det tager langt tid og bliver ikke så pænt på vrangen som jeg er vant til med Eva, så mon ikke hun snart er færdig med skamme sig og bliver taget frem til et sidste forsøg.
    Hvis det ikke lykkedes så må jeg finde en reperatør i nærheden og høre hvad han siger til det hele og ellers må symaskinen på overarbejde indtil jul og fødselsdag, hvor jeg vil tigge og bede alle om pengegaver og så skal jeg have en coverlock istedet

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •