Se her hvor flot hun ligger, der er 10 æg under hende og de skulle gerne blive til kyllinger indenfor ca. 1 uge. Spændende![]()
![]() |
![]() |
|
Se her hvor flot hun ligger, der er 10 æg under hende og de skulle gerne blive til kyllinger indenfor ca. 1 uge. Spændende![]()
Mvh. Marianne
Aiiiiii - du må endelig holde os opdateret, nu hvor vi ikke har mejserne.![]()
Det bliver spændende, når Rokkehønen får ruget kyllingerne ud.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
Musvitungerne i min / vores kasse er ikke rejst fra reden endnu, men jeg tror kun det varer et par dage, for der er heftig høj kvidren, og de stakkels forældre flyver i pendulfart, sikken et stort arbejde de gør, mor forlader lige reden, og så kommer farmand med foder ,- så kommer mor igen med foder, man må sige de knokler for deres unger - og så blir' det jo så dejligt at sidde roligt og se, når de kommer udendørs, og sidder hjælpeløse og kalder fordi de er sultne, og flakser rundt på grenene - og øver sig forsigtigt i at flyve, så kommer far og mor jo stadigvæk og sørger for deres velbefindende !
Jeg skal nok holde Jer orienteret, Jer der kommer d. 21 kan jo se dem på tæt hold og måskedem.
Her glæder vi os, det er nemlig flere år siden vi sidst havde kyllinger.![]()
Mvh. Marianne
Det er også en ubeskrivelig dejlig ting, at sidde og opleve en kylle komme ud af sit æg !
Det gjorde vi for år siden, da vores børn var mindre, og vi skulle starte op med høns, sad under varmelampen og ventede spændt på hvad der skete, - det var en dejlig oplevelse.
Men jeg holdt specielt af en lille dværghøne, vi kaldte Ida, hun var virkelig en lille hønemor i ordets rette forstand ! Hun lagde også sine æg i en bestemt busk, selvom hun havde eget hus
Snøft, jeg er næsten helt misundelig. I mange år har jeg haft høns, selv da jeg boede i lejlighed, var der et sted i haven til dem. Nu bor jeg i hus, og ingen høns. Men mon ikke jeg får kæresten overtalt på et tidspunkt.. Men indtil da vil jeg glæde mig over din hønemor, og håber du ligger billeder ind når de små kommer ud :)
![]()