Jeg kan også godt lide at gå rundt i alle stenene og lede efter hulsten eller andre spændende sten. Hos min mor har jeg f.eks. 2 spændende sten, hvor det ser ud som om nogen har drysset sølvstøv over. Det er selvfølgelig noget naturligt i stenene. Man kan f.eks. også være heldig at finde et stk. træ - eller en sten - der med lidt god vilje kan ligne noget. Min mor har et hunde/bjørnehoved af træ og jeg har engang fundet en håndstor sten, der kunne ligne en frø/tudse. Om det så er en grannitsten med navnet "Höganes" (et stednavn i Sverige) på stranden. Min mor bruger den ude i sin have, når hun skal bruge en tung sten til at holde på noget. Før de begyndte at ryde strandene i Thy for alt muligt strandings ting kunne vi både finde skibsreoler (som min far tog med hjem og reparerede), maling og andre sjove ting. Ja, selv en sweatshirt med navnet "Princeton University" fandt min far engang på stranden. Han tog den med hjem og jeg gik med den i mange år, indtil den var så slidt, at den ikke kunne bruges mere. Så man kan finde mange sjove, gode og praktiske ting på stranden. Bare man bruger sine øjne.