-
Tak skal du have, Strikkesinen! Det skal jeg huske, når jeg får tid til at lede efter de led i familien, som vi mangler. Jeg har også gemt alle jeres gode links.
Jeg har jo mest "forsket" i min slægt, for at hjælpe min søster, der nok er den mest ihærdige af os når det gælder slægtsforskning. Hun har skrevet til mange lokale arkiver og lignende steder. Det var også på det lokalhistoriske arkiv i Rudkøbing, at vores familie blev meget større, da vi besøgte det i slutningen af 1990'erne. Det var mest fordi min søster manglede nogle oplysninger om familien. I mellemtiden stod jeg og læste lidt i deres gæstebog. Og der så jeg jo, at de ca. en måned tidligere havde haft besøg af et af Mads Johansen Lange (Bali og Lombok)'s oldebørn. Jeg skrev damens adresse ned og sendte hende et brev hvori jeg fortalte, at vi langt ude er i familie med hinanden. Det blev til begyndelsen på mit (og min søsters) venskab med vores "tante og onkel" - som er hendes ældre bror. Så vores familie blev lige pludselig meget større. Jeg mødte min tante og onkel i september 2007, da Rudkøbing fejrede 200 året for Mads J. Langes fødsel og en masse - for mig - ukendte slægtninge skulle mødes og fejre det i 2 dage. Min søster kunne ikke få fri, så jeg var der alene. Jeg fik talt en masse engelsk og noget dansk. De fleste kom jo fra det store udland.
I øvrigt, så har jeg for ca. 10 år siden taget et billed af min morfars (oldefars) familiegravsted på Karrebæk kirkegård ved Næstved. Min familie er meget spredt, fordi min farmor er begravet i Herning, min farfar i de ukendtes grav i Slagelse. Min mormor og morfar ligger på Karrebæk kirkegård. Min far ligger på Ørum kirkegård ca. 2 km fra vores hus her. Der skal min mor nok også ligge, regner jeg med.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler