Opskrift rettet - se indlæg på side 2
Jeg er igang med nedestående opskrift og er gået i stå - forstår ikke hvad jeg skal. Jeg har skrevet med rødt i selve opskriften hvad jeg ikke forstår:
I må se opskriften her: http://www.ingahansen.dk/Side195.htm for der sker sære ting når jeg forsøger at paste den ind (Se helt nederst hvad jeg mener med det).
Mit problem opstår efter 2 ind og udtagning. Der skal jeg lave 11 gentagelser af den udtagning der står mellem * men det er jo den type udtagning jeg lige har lavet 13 af. Hvorfor så ike bare skrive 24 gentagelser? Jeg kan godt se hvis jeg bytter om på det bliver det ikke en facon der kan blive til en hue.
Er der nogen der har en forklaring jeg kan få til at give mening? Måske nogen der kan skrive rækkenfølgen af ud-ind og ind-ud tagninger op sammen med antallet af gentagelser for mig?
-------------------------------------------------------------------------
Selv om nedestående ser meget kært ud syntes jeg da ikke det er særlig hensigtsmæssigt at der bruges diverse forkortelser til billeder som også bruges om strikkeforkortelser - det er med andre ord ikke mig der har sat billederne ind - det skete da jeg trykte send:
Djævlehue – str. 0 – 12 mdr.
Størrelse: 0/3 (3/6) 6/9 (9/12) mdr.
Garnforbrug: 1 ngl.
Hovedvidde: ca. 3034
cm.
Pinde: Jumperp. Nr. 2½
Jumperp. Nr. 3
Hæklenål nr. 3
Strikkefasthed: 26 m og 52 p i retstrikning på p.nr. 3 = 10 x 10 cm.
Løbelængde: ca. 50g = 140 m.
Billede
På p.nr. 3 slås 3339 (42) m op, strik retstrikning = r alle p (1. p r fra vrangen). Strik ud- og indtagning på hver p fra retten således:
*Strik 3 m r, tag 1 m ud ved at slå dr. om p, strik til der er 3 m tilbage på p, løft 1 m løs af, strik 1 m r og træk den løse m over en strikkede m, 1 m r. Strik 1 p r fra vrangen og drej her den udtagne m yderligere 1 gang før m strikkes. Når der i alt er strikket 1315
ud- og indtagningsp. sluttes fra vrangen. Strik derefter ind- og udtagninger på hver p fra retten således: Strik 3 m r, 2 m r sm, strik til der er 1 m tilbage på p, tag m ud ved at slå dr om p, 1 m r. Strik 1 p r fra vrangen og drej den udtagne m yderligere 1 gang før m strikkes. Gentag denne ind- og udtagningsp på hver p fra retten til der i alt er strikket 13
15
ind- og udtagningsp, slut fra vrangen*.
Gentag nu fra * til * 1 gang til, men strik her 1113
ud- og indtagningsp = (til midt på huen) og derefter 11
13
ind- og udtagningsp. Gentag nu fra * til * 1 gang til (med at strikke 13
15
ud- og indtagningsp. 13
15
ind- og udtagningsp som i huens beg).
Luk af fra retten.
Montering:
Sy huen sammen så sømmen sidder midt bag. Sy ”spidserne” sammen i huens top = forkanten er ved de 3 m før ind- og udtagningerne.
Bindebånd:
Med hæklenål nr. 3 hækles 1 fm i kanten, hækl derefter ca. 50 lm (eller til bindebåndet har den ønskede længde). Hækl tilbage med 1 km i hver lm og slut med 1 fm.
Tilbage

34
cm.
15
ud- og indtagningsp. sluttes fra vrangen. Strik derefter ind- og udtagninger på hver p fra retten således: Strik 3 m r, 2 m r sm, strik til der er 1 m tilbage på p, tag m ud ved at slå dr om p, 1 m r. Strik 1 p r fra vrangen og drej den udtagne m yderligere 1 gang før m strikkes. Gentag denne ind- og udtagningsp på hver p fra retten til der i alt er strikket 13
13
Zuzzan
Besvar med citat