Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hus forbi på Bornholm

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm

Hus forbi på Bornholm

Jeg har været i øens "hovedstad" idag, hvor jeg fik mig en overraskelse! Der var kommet en sælger af avisen Hus forbi. Det har jeg ikke set herovre før. Mens jeg fandt penge frem, fik vi os en lille sludder.

På et tidspunkt var det fremme i medierne, at et parti havde fået oplyst, at Bornholm havde brug for en Varmestue til hjemløse. Det blev dog manet i jorden - uden at jeg iø fangede detaljerne i det. Men gutten her kunne fortælle mig (jeg spurgte ham), at her er et sted mellem 40 og 60 hjemløse herovre, som ingen steder er registreret. Nu er det jo selvfølgelig kun "snak" mennesker imellem, men det giver da lidt stof til eftertanke, synes jeg.

Jeg fik købt min avis og ønskede ham god arbejdslyst - det vor iø hans første dag som sælger og han var noget af det gladeste, jeg mødte på min vej idag
    og Julemor

fredsminde Gæst

Smiler

det har jeg heller ikke oplevet her på øen - men super, at de hjemløse kommer frem, for vi ved jo at de findes - også herovre - selvom det helst ikke må lyde sådan
    jeg mødte ham desværre ikke da jeg var i Rønne i eftermiddag

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Og i råber selvfølig op hvis der skal varmestuestrik derover. der er jo transport til maj
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

fredsminde Gæst

Smiler

så vidt jeg ved er der ingen varmestuer for hjemløse herovre
    man forsøgte sig vist med noget for ca 1o år siden

- men det kan jo undersøges
    og jeg tror godt jeg, både på mine og Zeps vegne kan love, at vi nok skal råbe højt, hvis der viser sig at være noget herovre

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Hvis der er kommet en varmestue på Bornholm, så er det gået min næse forbi...

Jeg havde desværre kun meget kort tid, for ellers havde jeg budt ham på en kop kaffe. Da jeg spurgte til, hvor mange hjemløse, der er på Bornholm, nævnte han også navnet Preben Brandt, om jeg kendte ham. Det gør jeg ikke, men kan se på nettet, at han startede Projekt UDENFOR i Kbh . Jeg fandt også, at han har været herovre til et fyraftensmøde for et par år siden: http://www.e-pages.dk/lokalavisenbornholm/46/12

Det er hvad jeg kan bidrage med. Jeg tænkte nemlig også på mulighederne for strik i maj. Måske andre Rokkere på Bornholm, kan hjælpe videre?
    og Julemor

fredsminde Gæst

Smiler

jeg har muligvis en tidligere kollega der kan oplyse noget om det
    -vender tilbage når jeg ved mere

Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Der er en artikel her, om hjemløse på Bornholm, marts 2011.

http://www.dr.dk/P4/Bornholm/Nyheder.../25/095004.htm
    Varmt Knus & Kram.

fredsminde Gæst

Smiler

jeg er ansat i Psykiatri & handicap - og har derfor spurgt op i hirakiet, hvordan det forholder sig her på øen

svaret er:

citat:
    Men der er pt. ingen tilbud. Borgercentret tilbyder borgere, der ikke har tag over hovedet et hotelværelse på Det lille hotel eller på et vandrehjem.

så der er ikke noget sted at kontakte eller aflevere noget til

Tilmeldingsdato
    08 Aug 2010
    Geografisk sted
    København
    Mon ikke det er muligt at hive fat i ham fyren der solgte "Hus Forbi", for han køber og får udleveret bladene et sted, og det vil så sige, at de "Hus Forbi" sælgere der er på øen, vil jo skulle forbi det samme sted, og det kunne så evt. være et udleveringssted for varmestuestrik. Blot en idé.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •