Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hjälp hvordan starter jeg tex en dug

Dorit Gæst

Hjälp hvordan starter jeg tex en dug

som en del af jer ved sidder jeg totalt begravet i böger og skal leverere den ene opgave efter den anden...pt er det Det nye Testamente....som der så skal skrives stor pröve i på torsdag näste uge...masser af skrivekrampe alltså...

så jeg tror at jeg har brug for et belönnings system...
    og nu vil jeg gerne strikke ... ja det vil sige jeg er rimlig god til at strikke faktiskt...men det findes to ting jeg riktig gerne vil läre... domino strik kan jeg ikke finde ud af... og så kan jeg ikke finde ud af at starte på en strikket dug.....så alle i andre dejlige kreative mennesker...hvordan gör man

Jeanne Thøgersen Gæst
    Da jeg skrev mine store hovedopgaver, ja der lavede jeg et system hvor jeg arbejdede på opgaverne og ind imellem tankede jeg op psykisk ved at lave håndarjde blot 1 time ad gangen.

Med hensyn til dugen ville jeg gå på nettet google "strikket dug; opskrift" og så vælge billeder. Jeg ved at de fleste runde duge jeg har set starter på midten med meget få m og så de sidste omgange sidder du med et par tusinde m eller lignende.

God fornøjelse både med opgaverne og strikningen ;-)

lenes3d Gæst

hej

[QUOTE=Dorit;248658]som en del af jer ved sidder jeg totalt begravet i böger og skal leverere den ene opgave efter den anden...pt er det Det nye Testamente....som der så skal skrives stor pröve i på torsdag näste uge...masser af skrivekrampe alltså...

så jeg tror at jeg har brug for et belönnings system...
    og nu vil jeg gerne strikke ... ja det vil sige jeg er rimlig god til at strikke faktiskt...men det findes to ting jeg riktig gerne vil läre... domino strik kan jeg ikke finde ud af... og så kan jeg ikke finde ud af at starte på en strikket dug.....så alle i andre dejlige kreative mennesker...hvordan gör man[/QUOTE

Hej
    Jeg har strikket rigtig mange duge på pind nr 1.5 og 2 hvis det er den str du søger opskrifter på har jeg rigtig mange mønster, men lad mig lige vide om det er den slags inden jeg finder det frem

Lenes3d

Dorit Gæst

Ja tak meget gerne

jeg ville i hvertfald ikke bliv ked af en opskrift.....og det gör ikke noget att det er på tynde pinde...bare jeg finder ud af hvordan jeg starter....

ja Jeanne...jeg tror virklige at det er en framgangsmåde jeg kan bruge....
    og tak

lis ai Gæst
    Hvis det er runde duge starter mange med en hæklet ring på ca 4 m der derefter sættes på strømpepinde og så derudaf til du kan skifte til rundpind.

lenes3d Gæst

hej

Citat Oprindeligt indsendt af Dorit Se meddelelser
    jeg ville i hvertfald ikke bliv ked af en opskrift.....og det gör ikke noget att det er på tynde pinde...bare jeg finder ud af hvordan jeg starter....

ja Jeanne...jeg tror virklige at det er en framgangsmåde jeg kan bruge....
    og tak
    I mine opskrifter en fremgangsmåden

lenes3d

Tilmeldingsdato
    19 Dec 2008
    Geografisk sted
    7700 Thisted
    Hej Dorit

Der er også rigtig mange strikket duge, hvor man slår 8 masker op på 4 strømprpinde, derefter tager man ud som der nu står beskrevet i mønsteret. Man kan låne en del bøger på bibiloteket om kunststrik ( som det hedder når man strikker en dug ) det er en meget hyggelig hobby som man virklig kan glemme tid og sted med. Rigtig god fornøjlse.
    Hilsen Rosa

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •