Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 32

Emner: Filtede futter i L form

Birgitma Gæst

Filtede futter i L form

Jeg har sendt mange opskrifter til nogle der gerne vil strikke futter i L form, men mange har problemer med at sy dem sammen, jeg har prøvet at tage billede af det, der er forskellige farver karton på hver felt, så er det måske nemmer at se hvilken nr felterne har og hvordan de skal syes sammen, i må lige sige til hvis det er helt polapyk.

Felterne er fra over nr 6 orange - nr 5 vinrød - nr 4 lys lilla - nr 3 hvid -
    nr 2 brun - nr 1 rød felterne vandret langs med nr 1 er nr 7 grøn - nr 8 blå

Lig nr 8-7-1 over nr 3-4-5 sy.

Der dannes hul i enden det er nr 1-2 sy.

Lig nr 7 på nr 2 sy.

Lig nr 4 på nr 5 sy.

Lig nr 6 på nr 3 sy.

De 2 sidste billeder af den færdige futte, som i sikkert har opdagen ser den ikke helt rigtig ud i farverne, da jeg havde strikket begge 2 + syet den første sammen opdagede jeg at felt nr 3 og 4 skulle bytte farver men jeg har bestemt mig for at jeg altid har ønsket mig sådan et par for jeg gider ikke lave dem om
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Woouw hvor flot en billed serie TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg synes stadig, at det ser indviklet ud. Jeg skal nok se dig gøre det, før jeg kan få ind i mit hoved, hvordan man gør.

Jeg kommer nok til at strikke et L en dag og så tage det med til Krea Vendel hyggedag. Men det bliver ikke til på søndag.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Flotte billeder!!

Måske dette youtube klip kan hjælpe også?
    http://blog.craftzine.com/craftproje...ouse_slippers/
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Er der en god rettesnor mht hvor stor skoen skal være før filtning ifht ens fod? For nu har jeg hæklet én sko....og den er MEGA-stor ...jeg ved jo godt at den krymper når den bliver filtet, men jeg har aldrig filtet (med vilje) før (der er da røget et par af mine uldtrøjer i vaskemaskinen- helt uforvarende, som derefter blev til dukketrøjer ) så jeg ved ikke helt HVOR meget sådan noget uldgarn krymper.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    har du et mønster på dem også? de er da vildt fede og anderledes

Birgitma Gæst
    [QUOTE=bubbihund;229296]Er der en god rettesnor mht hvor stor skoen skal være før filtning ifht ens fod? For nu har jeg hæklet én sko....og den er MEGA-stor ...jeg ved jo godt at den krymper når den bliver filtet, men jeg har aldrig filtet (med vilje) før (der er da røget et par af mine uldtrøjer i vaskemaskinen- helt uforvarende, som derefter blev til dukketrøjer ) så jeg ved ikke helt HVOR meget sådan noget uldgarn krymper.

Jeg går ud fra opskriften, jeg ved ikke om der er nogle rettesnor ellers man kan følge.

Lolau send din mail i en pb så skal jeg nok sende opskriften.

lillebi Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lolau Se meddelelser
    har du et mønster på dem også? de er da vildt fede og anderledes
    De ligger i flere udgaver inde på Drops hjemmeside

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    [QUOTE=Birgitma;229354]

Jeg går ud fra opskriften, jeg ved ikke om der er nogle rettesnor ellers man kan følge.[QUOTE]

Ok, tak for svaret. Men jeg kan desværre ikke strikke, kun hækle lidt, så jeg fulgte ikke nogen opskrift, men hæklede en masse firkanter i L-form. Men jeg synes skoen ser MEGA ud Men jeg giver den en tur i vaskemaskinen, og så må jeg se hvordan det går
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Nogle der har selve opskriften på futterne. så man ved hvor mange masker man skal slå op for at lave dem?

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •