Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Eskimo garn - erfaringer

Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)

Eskimo garn - erfaringer

Hejsa

Jeg vil høre om nogen af jer andre fra Rokken, har erfaringer med at strikke eller hækle i "Drops / Garnstudio's Eskimo garn".

Jeg har forelsket mig i denne trøje:

http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=19&lang=dk

Men min veninde har fortalt mig at garnet "nuldre" - så hun kan hive store flager af garn af trøjen hun har strikket i dette garn.

Er det også jer andres erfaringer?

Håber andre vil dele ud af sine erfaringer med dette garn, inden jeg køber ind til en hel trøje

Mvh.
    Solsikkens-Sang
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

Tilmeldingsdato
    17 Nov 2008
    Geografisk sted
    4600
    Citat Oprindeligt indsendt af Solsikkens-Sang Se meddelelser
    Hejsa

Jeg vil høre om nogen af jer andre fra Rokken, har erfaringer med at strikke eller hækle i "Drops / Garnstudio's Eskimo garn".

Jeg har forelsket mig i denne trøje:

http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=19&lang=dk

Men min veninde har fortalt mig at garnet "nuldre" - så hun kan hive store flager af garn af trøjen hun har strikket i dette garn.

Er det også jer andres erfaringer?

Håber andre vil dele ud af sine erfaringer med dette garn, inden jeg køber ind til en hel trøje

Mvh.
    Solsikkens-Sang
    Jeg har med held stikket i Eskimo - og har ikke dårlige erfaringer med "nulreri". Til gengæld synes jeg, det er meget svært og tungt at hækle med, fordi det er så løst spundet.

vh
    Birte

Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Hej.
    Jeg har kun hæklet en hat i Eskimo og den har jeg ingen problemer med, men hvis du er usikker på garnet så få hende i garnbutikken til at finde en anden garn du kan bruge istedet så behøver du ikke bekymre dig om det mere.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg har strikket et par huer på mine strikkeringe med Eskimo garn, som jeg købte hos Panduro. Det er nemlig så tykt, at jeg kun behøver en tråd til strikkeringen.

Det er dejligt tykt og varmt uldgarn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Jeg har lige strikket en taske som skal filtes i eskimogarn og synes det var dejligt og nemt at arbejde med men ved ikke hvordan den er når den er filtet
    Kig gerne forbi min blog

Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Hej
    Jeg har mange erfaringer med at nålebinde i eskimogarn, når det "nulre for mig er det oftes fordi at det har ligget åbent i en pose i laang tid ( måneder/ år). Raster nulre oftes.
    For mif er Eskimogarn det foretrukne til nålebinding, det er dejlæigt tykt og det er løst spunnet. Jeg har ikke ploblemer med at tråden knækker under arbejdet, men man kan let knække tråden med vilje.

Håber at det giver mening.
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mrslangholz Se meddelelser
    Jeg har lige strikket en taske som skal filtes i eskimogarn og synes det var dejligt og nemt at arbejde med men ved ikke hvordan den er når den er filtet

jeg har filtet en del i eskimogarn og det blev godt

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Jeg har hæklet en babyjakke (fra drops) i eskimogarnet og den har allerede været til reparation! det er ikke særlig børnevenligt ihvertfald....jeg vil anbefale at bruge det til filt..

Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Hejsa Alle

Tusind tak for jeres svar. Det er dejligt at I ville dele ud af jeres erfaringer.

Det som jeg fik mest ud af, var at det er godt at filte i, men jeg skal jo netop ikke filte. Men tak for svaret om at det ikke nullre.

Men tænker at jeg måske skal finde et garn alternativ? Måske 2 tråde af et andet garn?

Har i evt. nogen forslag til alternativ 1 trådet eller 2 trådet til Eskimo? Ved godt jeg spørger meget, men det er min første trøje jeg skal hækle, så er lidt spændt på hvordan og hvorledes.

Mvh.
    Solsikkens-Sang
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg sidder her med noget "fritidsgarn" fra Sandness. Det er 2-trådet ren ny uld. Jeg tror godt, at det kan filtes. Spørg Birgitma! Det er vist det samme garn hun strikker og filter futter af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •