Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Hvordan strikker venstrehåndede?

Tilmeldingsdato
    10 Jun 2009
    Geografisk sted
    Djursland

Spørgsmål Hvordan strikker venstrehåndede?

Hej allesammen
    Jeg er ny på Rokken og dette er mit første indlæg.
    Jeg har en pige på 5 år som er venstrehåndet, og det store spørgsmål er, om jeg kan lære hende at strikke som en højrehåndet? Jeg har tit spekuleret på, om venstrehåndede mon strikker spejlvendt? Er der nogle, der kan svare mig på det?
    Mange hilsner fra strikkedillen

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Det er forskelligt. Jeg er overvejende venstrehåndet, men strikker som en højrehåndet. Jeg har aldrig lært andet.
    og Julemor

Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkedillen Se meddelelser
    Hej allesammen
    Jeg er ny på Rokken og dette er mit første indlæg.
    Jeg har en pige på 5 år som er venstrehåndet, og det store spørgsmål er, om jeg kan lære hende at strikke som en højrehåndet? Jeg har tit spekuleret på, om venstrehåndede mon strikker spejlvendt? Er der nogle, der kan svare mig på det?
    Mange hilsner fra strikkedillen

Hej hej...

Venstrehåndet strikker spejlvendt.

Måske kan du lære hende at strikke som du, men ellers sætter du hende bare over for dig og ikke ved siden af, som normalt. Så vil hun bare følge dine hænder samme vej som du og hun får det lært.

Sådan gjorde min håndarbejdslære i skolen, både når en venstrehåndet skulle lære at hækle og strikke.

Jeg har selv lært min mand at hækle på samme måde... han er fluebinder

Held og lykke med projektet.
    KREA SKØR og føs´da 1

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Min søster var venstrehåndet, men hun kunne kun strikke som højre håndet, så jeg syntes du bare skal lade hende prøve hvad der ligger bedst for hende, giv hende valg muligheden.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tina Gæst
    Jeg har en kusine der er venstrehåndet, men hun strikker 'normalt'.

Har aldrig set nogle strikke spejlvendt !!
    Men der er jo så meget jeg ikke har set

Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    jeg strikker med venstre hånd, og min mor prøvede at lære mig det med højre men det gik ikke, men vi havde så en veninde der var venste håndet og hun lærte mig det. Men kan du lære hende det med højre hånd er det jo super, tror det kommer lidt an på hvor meget venste håndet man er. Tror jeg strikker lige højre håndet bare den anden vej.
    Mimi K jensen

Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Jeg er venstrehåndet og bruger stort set venstrehånd til alt.....men jeg strikker og hækler som alle højrehåndede, så mon ikke din datter også kan lære det.

Min mor som er højrehåndet havde også sine betænkeligheder ved at skulle lære mig det, men det forløb næsten smertefrit (som jeg husker det) måske hun husker det lidt anderledes.
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

lis ai Gæst
    Min søster er supervenstre-håndet undtagen når hun strikker, så er hun højrehåndet. Jeg tror det må komme an på en prøve.Da min søster lærte det så hun bare, hvordan vores mor og andre strikkede og så blev det automatisk med den højre. Når hun hækler bruger hun venstre, for hun siger det er nemmere.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg er højrehåndet. Men jeg kan godt forestille mig, at det ville føles mærkelig, hvis jeg skulle lære at strikke og hækle (eller skrive) med venstre hånd (undtagen på computeren).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    17 Dec 2008
    Geografisk sted
    Jelling
    Jeg er selv venstrehåndet, men strikker som en højerhåndet - jeg lærte først at strikke som venstrehåndet, men det var for besværligt at følge enkelte opskrifter, og svært for mine forældre at hjælpe mig når jeg strikkede forkert.

Da jeg var 16 kom jeg på håndarbejdsskole hvor jeg lærte at strikke "rigtigt" det er jeg meget glad for, da det gør alting lidt nemmere - dog skulle jeg øve mig en del før det blev pænt.

Da man bruger begge hænder til at strikke med, er det min erfaring at det ikke gør så meget at man strikker højerhåndsstrik selv om man er venstrehåndet, men jeg hækler fx med venstrer hånd.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •