Hejsa. Jeg er I 18. uge af min graviditet, og vil meget gerne lave min "helt egen" pusletaske, men jeg mangler ideer og mønstre. Er der nogen der kan hjælpe med dette, vil jeg blive utrolig glad.
Mvh. Mette
|
|
|
Hejsa. Jeg er I 18. uge af min graviditet, og vil meget gerne lave min "helt egen" pusletaske, men jeg mangler ideer og mønstre. Er der nogen der kan hjælpe med dette, vil jeg blive utrolig glad.
Mvh. Mette
Intet er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid
Prøv at gå ud og skriv pusletaske i søge maskine, så skal du se.
Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dkwww.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne
Hej, og tillykke med det kommende barn!
Jeg syede én til vores den sidste (ud af 4), og jeg brugte ikke et mønster, men tegnede på ternet papir, som jeg kunne tænke mig den skulle se ud. D.v.s. tre-delt med en stor pusleplade i midten, og store lommer i begge sider (klapperne).
Jeg fandt den højde tasken skulle have, når man har det færdige resultat foran sig, og bredden, d.v.s. ”klap” + pusleplade + ”klap”. Jeg lagde så lommernes dybde på ”klapperne” til bredden.
Når jeg så skulle klippe stoffet, jeg havde syet den i en formfast multistribet tynd isoli, klippede jeg den dobbelt så høj, så stoffet blev dobbelt på den færdige taske. Jeg syede det store stykke stof sammen ret mod ret, men lod en åbning stå, som svarer til puslepladens størrelse. Jeg kantede med skråbånd, for at få lidt finish, men det er ikke nødvendigt. Jeg klippede et stykke skumgummi til i puslepladens størrelse, syede en stikning på begge sider (inden jeg kom skumgummiet i), bukkede kanterne ind, og syede stikninger som adskilte de lommer jeg ville have. Én var f.eks. tilpasset en pakke vådservietter, to andre bleer, én helt smal til en rulle plasticposer o.s.v. Til sidst kom jeg skumgummiet i og syede åbningen sammen i hånden.
Allersidst syede jeg bindebånd og håndtag på, som jeg lavede af det samme skråbånd, så det kom til at passe efter de ønsker jeg havde: At den kunne ligge i kurven under barnevognen.
Det er den bedste og meste funktionelle pusletaske jeg nogensinde har haft!
Held og lykke med projektet!
Tillykke med graviditetenHar selv lige fået en datter for to måneder siden
Jeg har selv lige lavet min pusletaske ud fra et ingelise mønster
Du kan gå på ingelises hjemmeside, der er et par stykker.
Jeg lånte bladet på biblioteket![]()
Jeg er bare helt vild med dem fra IngeliseSå nu skal jeg bare have fundet stoffet der skal bruges
![]()
Intet er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid
Jamen så god fornøjelse![]()